دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 68417
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر جامعه‌الزهرا (س):

دغدغه مدیران و کارمندان باید بهره‌وری باشد

قم نيوز : حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: کسانی که به ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام متوسل نشدند مجبور شدند در استنباط از آیات الهی به قیاس و استحسان و آرای خود پناه ببرند و گرفتار نظرات متناقض شدند.
دغدغه مدیران و کارمندان باید بهره‌وری باشد
دغدغه مدیران و کارمندان باید بهره‌وری باشد
مدیر جامعه‌الزهرا (س):
دغدغه مدیران و کارمندان باید بهره‌وری باشد
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: کسانی که به ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام متوسل نشدند مجبور شدند در استنباط از آیات الهی به قیاس و استحسان و آرای خود پناه ببرند و گرفتار نظرات متناقض شدند.

 به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه الزهرا(س) با تبریک عید سعید غدیر و نیز گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به آیه ۶۷ سوره مائده اشاره کرد و گفت: این آیه لحنی دارد که مشابه آن در آیات دیگر وجود ندارد و آن نفی رسالت در صورت نرساندن پیام الهی در مورد ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام است.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ادامه داد: برای فهم این آیه می‌توان از این مثال بهره برد که یک شخصیت علمی تمام توانش را بگذارد و مدرسه‌ای را تاسیس کند، دانش‌آموزانی را سر کلاس بنشاند، کتاب‌های لازم را برای آنها تهیه کند، ولی معلمی که وظیفه‌اش تبیین و تفسیر این کتاب‌هاست به کار نگیرد، در این صورت تمام تلاش‌های او هدر خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه امام،  مفسر «ما انزل الله» است، افزود: پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در طول ۲۳ سال نبوت خود فرصت تبیین و تفسیر همه آیات الهی را پیدا نکرد، چرا که در ۱۳ سال اول رسالتش در مکه مشغول تبلیغ و زمینه‌سازی پذیرش دین بود و در ۱۰ سال بعدی در مدینه با حدود ۸۰ جنگ مواجه شد که به طور متوسط سالی ۸ جنگ می‌شود. اگر قرار باشد این آیات الهی بدون تبیین و تفسیر رها شود همه تلاش پیامبر بی‌ثمر می‌شد و فراز « فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» محقق می‌شد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کسانی که به ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام متوسل نشدند مجبور شدند در استنباط از آیات الهی به قیاس و استحسان و آرای خود پناه ببرند و گرفتار نظرات متناقض شدند که خودش قصه پرغصه‌ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز کارمند گفت: کارکنان در همه مقاطع و مشاغل و مسئولیت‌ها مطمئن باشند که کار، تلاش و زحمتشان دیده و تقدیر می‌شود، لکن تقدیر اصلی در فرهنگ و دین ما از جانب خدای متعال است اما از جنبه اداری، تصمیمان این است که در حد توان از زحمات صورت گرفته تقدیر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با انتقاد از شایعاتی که نسبت به حذف و تقلیل برخی آیتم‌های حقوق مطرح شده، اظهار داشت: برنامه ای برای حذف و یا تقلیل پرداخت ها وجود ندارد و علیرغم همه محدودیت بودجه ای امیدواریم بتوانیم پرداخت ها را به موقع و مانند سال قبل با افزایش مقرر داشته باشیم. تنها در یک مورد از ابتدا بر اساس شرایط اعلامی شورای سیاستگذاری عمل نشده است برای همین امسال شورای سیاستگذاری پرداخت بودجه را منوط به اصلاح این آیتم کرد که اصلاحات انجام شد، ولی برای برخی افراد که این آیتم شامل حال آنان نمی شود به دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی بنده ابلاغ کردم تا این آیتم تا پایان سال از ردیف در اختیار مدیر تامین و پرداخت شود.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه مدیران و کارمندان باید مساله بهره‌وری باشد، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علیه‌السلام نسبت به یکی از یارانشان می فرماید: «کان کثیر المعونه و قلیل المئونه؛ کارش زیاد و هزینه‌هایش اندک است» این می‌تواند الگوی کارمند و مدیر شایسته باشد، از این رو تلاش ما باید در راستای کاهش هزینه ها و افزایش بهره‌وری باشد.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با انتقاد از ارجاع بیش از اندازه برخی نامه‌ها در سیستم اداری، بیان داشت: گاهی بسیاری از مشکلات با یک تماس تلفنی یا گفتگوی کوتاه حل می شود و نیازی به ارجاع نامه و برگزاری جلسات متعدد نیست.

وی در پایان با تشکر از طلاب، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که نسبت به بخشنامه صرفه جویی اقدام موثر انجام دادند، گفت: اداره برق منطقه در نامه ای به جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از صرفه جویی چشمگیر برق در این موسسه علمی قدردانی کرده است که این صرفه جویی می تواند در سایر بخش ها و امور نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfejdv.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما