دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : 68421
منبع : خبرگزاری تسنیم

گرانی مواد اولیه و نبود ارز مناسب سبب دلسردی تولیدکنندگان شده است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: گرانی مواد اولیه، نبود ارز و عدم ترخیص بار از گمرک سبب دلسردی برخی تولیدکنندگان شده که می‌طلبد دولت مجموعه از تسهیلات و حمایت‌های گوناگون را به این افراد ارائه کند.
گرانی مواد اولیه و نبود ارز مناسب سبب دلسردی تولیدکنندگان شده است
گرانی مواد اولیه و نبود ارز مناسب سبب دلسردی تولیدکنندگان شده است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دو طرح صنعتی در شهرک شکوهیه که با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: 2.8 درصد صنعت کشور در قم است که در این میان میزان سرمایه‌گذاری‌ها در قم یک درصد صنعت کل کشور است.

وی با بیان اینکه استان قم صنعت رو به رشدی دارد افزود: پس از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر استان شدن قم نگرش بهتری نسبت به قم پیدا شده و از آن زمان رشد قم در زمینه‌های مختلف چند برابر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به شرایط حساس کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور هم‌اکنون قم رتبه چهاردهم را در زمینه صنعت در کشور به دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم حضور صنایع مختلف در استان قم گفت: صنایع مختلفی از جمله صنعت کفش و دمپایی، صنایع غذایی، چوب و شیشه در قم فعالیت می‌کنند که می‌توان با حمایت‌های بیشتر در کنار رونق بخشی بیشتر به این واحدها، صنایع دیگری را نیز در قم مستقر کرد.

سیجانی افزود: صنعت استان قم با یک سند آمایش و راهبردی به دنبال جذب صنایع کم آب بر، کم‌هزینه و دانش‌بنیان برای تکمیل‌کننده حلقه تولید است.

وی با اشاره به مشکلات صنعتگران افزود: گرانی مواد اولیه، نبود ارز و عدم ترخیص بار از گمرک سبب دلسردی برخی تولیدکنندگان شده که می‌طلبد دولت مجموعه از تسهیلات و حمایت‌های گوناگون را به این افراد ارائه کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان ضرورت عدم تعطیلی واحدهای صنعتی عنوان کرد: دغدغه ما پیشگیری و پیگیری تعطیلی و تعدیل نیرو برخی از واحدهای صنعتی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6yni.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما