سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 68434
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور امام جمعه قم

پزشکان نمونه در قم تجلیل شدند

قم نيوز : در مراسم روز پزشک با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه قم از پزشکان نمونه این استان تجلیل شد.
پزشکان نمونه در قم تجلیل شدند
پزشکان نمونه در قم تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: خدمت‌رسانی به مردم یک افتخار بزرگ است که شامل حال پزشکان جامعه شده و باوجود همه کمبودها و نامهربانی‌ها خدمت به مردم شریف از سوی پزشکان ذره‌ای دچار خدشه نشده است.

وی عنوان کرد: ارتقا سلامتی جسم و روح از جمله مسائل مهم و کاربردی است که در دستور کار پزشکان قرار دارد و همواره و در همه لحظه‌ها این موضوع را در دستور کار داشته و می‌کوشند تا با تلاش‌های بسیاری در گسترش سلامتی جامعه بکوشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به موضوع اعتماد مردم به جامعه پزشکان اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از مؤلفه‌ها و افتخارات اصلی پزشکان به شمار می‌رود و اگرچه عده‌ای در تلاش برآمدند که این اعتماد را زیر سؤال ببرند، اما شاهد هستیم که موفق نشده و به فضل خداوند روزبه‌روز این حس اعتماد بیشتر و بیشتر می‌شود.

ایرانی خواه با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های درمان و بهداشت استان قم گفت: طی سال‌های اخیر خدمات ارزشمندی در راستای بهبود وضعیت این زیرساخت‌ها در استان قم انجام‌شده و شاهد هستیم که تعداد تخت‌های بیمارستانی استان و همچنین مراکز درمانی در حال گسترش است، اما با این‌ وجود باز هم نیازمند توجه و ارتقاء مسائل بهداشت و درمان در استان قم‌ هستیم که موردتوجه دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

وی به جایگاه علمی شهر مقدس قم اشاره کرد و با برشمردن ویژگی‌های قم گفت: قم به‌عنوان شهر علم و اجتهاد و جهان شهر شیعی، دارای ویژگی‌های عظیم و گسترده‌ای است و ازاین‌رو باید زیرساخت‌های درمان و بهداشت و همچنین توجه هر چه بیشتر به آموزش پزشکی در دستور کار این استان قرار گیرد که به‌حمدالله مسئولان امر این توجه ویژه را به قم دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به فعالیت برخی افراد سودجو که در امر‌ پزشکی مداخله می‌کنند اشاره کرد و گفت: متأسفانه این افراد با سوءاستفاده باورهای عمیق اعتقادی مردم با نام‌های مختلفی ازجمله طب ایرانی، طب اسلامی و... در حال ضربه زدن به مقدسات و باورهای مردم هستند که با ورود دستگاه قضایی آن‌ها شناسایی و برخورد شده است.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه قم نیز در این مراسم گفت: در تمدن اسلامی پزشکی یک امر ساده نبوده و ابوعلی سینا در آثار خود اثر فلسفی را با نام شفا  و کتاب طب را بانام قانون نام‌گذاری می‌کند که این نشان می‌دهد که پزشکی با یک تجربه اندک به دست نمی‌آید و پزشکی دانش و علم بزرگی است که قوانین خاص خودش را نیز دارد.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: باید پزشکی را یک دانش مهم و مبتنی بر متدولوژی درست بدانیم و پزشکی نیاز به جهان‌بینی الهی داشته و خدمت به‌سلامت جامعه باید بر محور اخلاق استوار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به موضوع عدالت در حوزه سلامت و پزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع از جمله مسائلی است که باید همواره موردتوجه بوده و باید آن‌ را یک شاخصه مهم بدانیم و توجه داشته باشیم که در یک نگاه بین‌المللی از این عدالت برخوردار نیستیم که نمونه آن برخی کشورهای آفریقایی است که حداقل‌ های سلامت و بهداشت را هم ندارند.

آیت‌الله اعرافی به توسعه سلامت و بهداشت در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: به برکت نظام اسلامی ایران شاهد این موضوع مهم هستیم و امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌بینیم که خادمان سلامت شاخص‌ها را تغییر داده و تفاوت در زیرساخت‌ها کاملاً مشهود است.

عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز پزشک گفت: اعتماد به جامعه پزشکان سرمایه عظیم به شمار می رود که به آن می بالیم.

وی افزود: این اعتماد به هیچ عنوان نباید از سوی خود پزشکان و یا دیگران خدشه دار شود و همگان در این خصوص مسولیت داریم.

در پایان این مراسم از پزشکان نمونه استان قم با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد و همچنین دکتر علی رضا جوکار، دکتر سید امیر حجازی و دکتر سید رضا رئیس کرمی به عنوان پزشکان نمونه کشوری سال معرفی شدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceee8p.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما