سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 68437
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
در شصتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم صورت گرفت؛

بررسی مشکلات پیمانکاران شهرداری پس از گرانی ارز

قم نيوز : در شصتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم مشکلات برخی از پیمانکاران شهرداری که به دلیل گرانی ارز در اجرای تعهدات خود با مشکل روبه رو شده بودند بحث و بررسی شد.
بررسی مشکلات پیمانکاران شهرداری پس از گرانی ارز
بررسی مشکلات پیمانکاران شهرداری پس از گرانی ارز
در شصتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم صورت گرفت؛
بررسی مشکلات پیمانکاران شهرداری پس از گرانی ارز

در شصتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم مشکلات برخی از پیمانکاران شهرداری که به دلیل گرانی ارز در اجرای تعهدات خود با مشکل روبه رو شده بودند بحث و بررسی شد.
به گزارش قم نیوز شصتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم با ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهرداری قم در ساختمان شهید باکری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، عبدالله جلالی اظهار کرد: حدود یک سال از آغاز فعالیت شورای پنجم می‌گذرد و قصد داریم در هفته آینده خلاصه‌ای از عملکرد شورای پنجم را به اطلاع مردم برسانیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: مجموعه فعالیت‌های مدیریت شهری و شورای پنجم صرفا و تنها به یک حوزه از فعالیت‌های اختصاص پیدا نکرد و تلاش شد در تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، ورزشی و .. فعالیت صورت گیرد و یک نگاه همه جانبه و متوازن وجود داشت.
در ادامه مجید اخوان با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی پلاک ثبتی ۲۹/ ۲۶۵۶ عنوان کرد: در این پلاک ثبتی به دلیل تجاری‌سازی بخشی از ساختمان، ۲۸ میلیون عوارض تجاری‌سازی باید به شهرداری پرداخت شود و عدم دریافت این عوارض موجب تبدیل شدن این رویه برای سایر متقاضیان می‌شود.
حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص این لایحه، بیان کرد: شهرداری می‌تواند در این زمینه تسهیلات لازم را اعطا کرده و در راستای تکریم شهروندان با بخشش این عوارض به دلیل تهاتر بخشی از  ملک در دهه ۶۰، موافقت کند.
در نهایت پس از گفت‌وگو‌ها و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز کاهش ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی پلاک ثبتی ۲۹/ ۲۶۵۶ تصویب شد.
اخوان در ادامه به لایحه تغییر در پرداخت به شرکت پیمانکار گروه داده‌ ورز جویا اشاره کرد و گفت: براساس توافق‌هایی که در گذشته با پیمانکار صورت گرفته، باید ۸۰ درصد پرداخت‌ها در مرحله اول و دوم و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز پس از اتمام پروژه پرداخت شود اما به دلیل تغییرات قیمت ارز در کشور و افزایش بسیار زیادی قیمت‌ها، پیمانکار خواستار بازگشت خرید تجهیزات با نرخ ارز قبل از گرانی است.
محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان کرد: پیمانکار تجهیزات را با قیمت ارز قبل از گرانی خریده است بنابراین در خواست بازگشت تجهیزات از سوی پیمانکار صحیح و منطقی نیست.
حسین اسلامی عضو هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر قم نیز در خصوص این لایحه، اظهار کرد: در حال حاضر قرار داد منعقد شده است بنابراین پیمانکار نمی‌تواند در خصوص این قرارداد ادعایی داشته باشد و بدون تردید در این زمینه هیچ مشکلی برای شهرداری به وجود نخواهد آمد.
در ادامه سید مجتبی سبحانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: تغییر و افزایش قیمت ارز بر هیچکس پوشیده نیست و همه از این مسئله و افزایش قیمت‌ها آگاه هستند و به نظر می‌رسد در حال حاضر می‌توان پیمانکار را در این زمینه کمک کرد و اشکالی در این زمینه وجود ندارد.
در نهایت لایحه تغییر در پرداخت به شرکت پیمانکار گروه داده‌ ورز جویا به رأی گذاشته شد و این لایحه با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.
در ادامه لایحه اخذ مجوز تقسیط بدهی تاخیر تادیه سه نفر از اشخاص حقیقی با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم مصوب شد.
اخوان در ادامه به توضیحاتی در خصوص لایحه اخذ مجوز سهم‌الشرکه شرکت کیش‌ سازان در پروژه مشارکتی مرکز تجاری سالاریه پرداخت و در نهایت این لایحه به منظور بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
شهردار قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز سهم‌الشرکه شرکت کیش‌ سازان در پروژه مشارکتی مرکز تجاری سالاریه، گفت: در این پروژه هرکاری و اقدامی که باید به نفع سرمایه‌گذار باشد، انجام شده است و امتیازاتی که برای سرمایه‌گذار قائل شدیم بسیار قابل توجه است و تنها بحثی که وجود دارد این است که پیمانکار تراکم سیار برای هزینه در پروژه‌ها گرفته است و نباید این تراکم سیار به فروش گذاشته شود.
اخوان در ادامه با تشریح لایحه اخذ مجوز شرکت در تجدید مزایده بخشی از پلاک ثبتی ۱۷۰۳ و لایحه اخذ مجوز خرید عرصه ششدانگ پلاک ثبتی ۱۵۵۵ پرداخت و این دولایحه نیز مسترد شد.
در پایان این جلسه رای‌گیری برای انتخاب خزانه‌دار شورای اسلامی شهر قم انجام شد و با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم زین‌العابدین قراچورلو برای دومین سال پیاپی به عنوان خزانه‌دار شورای اسلامی شهر قم انتخاب شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchqkn-.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما