سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 68449
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

امضای تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهر هوشمند در قم

قم نيوز : تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهر هوشمند بین شهرداری قم و نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی به امضا رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهر هوشمند در قم
امضای تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شهر هوشمند در قم
به گزارش قم نیوز تفاهم نامه همکاری بین ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم برای ایجاد شهر هوشمند به امضا رسید.
سید حسن هانی در این مراسم با اشاره به لزوم ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان، اظهار کرد: باید براساس برنامه ششم توسعه هر سال 12.5 درصد از مراجعات شهروندان به سازمان‌ها کاسته شود و این مساله تنها با ارائه خدمات غیرحضوری ممکن است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم ادامه داد: تاکنون شهر قم به صورت مناسب اداره نشده و خدمات به صورت شایسته در اختیار شهروندان قرار نگرفته است، در این راستا باید شهر به صورت هوشمند اداره شود و فناوری اطلاعات در این زمینه رکن اصلی است.
وی افزود: ریزترین اطلاعات با سامانه‌ها در حال جمع آوری و تحلیل است، اکنون بسیاری از اقدامات همچون کنترل ترافیک، آبیاری و هدایت خودروها به صورت سنتی انجام می‌شود، در حالی که لازم است از فناوری جدید برای بهبود این فرآیندها استفاده شود.
سعید مشهدی رئیس هیأت مدیره نظام صنفی رایانه ای استان قم افزود: فرآیند ارائه ایده و پیگیری ایده و اجرای آن توسط سامانه ای صورت می‌گیرد، در مرحله نخست بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی به سامانه وصل هستند و در فاز بعدی از ظرفیت مردم برای دریافت ایده و تعامل با نهادهای دیگر در سامانه استفاده خواهد شد.
همایون یزدان پناه رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم در ادامه گفت: ارائه خدمت هوشمند به مردم اولویت شهرداری است و مشاور تدوین نقشه رسیدن به شهر هوشمند در قم، فعالیت خودش را آغاز کرده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaoyni.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما