سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 68457
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل آموزش و پرورش قم خبر داد؛

افزایش ۸ هزار دانش آموز طی سال تحصیلی جدید در قم

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: افزایش هشت هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در قم نسبت به سال گذشته موجب نگرانی است.
افزایش ۸ هزار دانش آموز طی سال تحصیلی جدید در قم
افزایش ۸ هزار دانش آموز طی سال تحصیلی جدید در قم
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴۲ هزار دانش آموز در پایه‌های مختلف در قم تحصیل می‌کردند که این میزان در سال تحصیلی جاری به ۲۵۰ هزار دانش آموز افزایش یافته است.

وی بیان داشت: ۲۳ هزار همکار فرهنگی به این دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌کنند که هشت هزار همکار بازنشسته شدند و فقط ۱۵۳۰۰ فرهنگی شاغل داریم.

کمبود ۱۵۰۰ معلم ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در پایه ابتدایی ۱۵۰۰ معلم کمبود داریم و تعداد زیادی از همکاران آموزش و پرورش طی چهار سال آینده بازنشسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در قم داریم و بیش از ۹۷ درصد دانش آموزان در شهر قم هستند،‌ گفت: تعداد دانش آموزان در مناطق جعفریه، خلجستان و کهک کمتر از هفت هزار دانش آموز است و تمرکز دانش آموزان در شهر قم و کمبود مراکز آموزشی ما را تا چهار سال آینده با مشکل مواجه می‌کند.

شیخ الاسلام افزود: امروز نزدیک به ۱۴۹ مدرسه در قم مقاوم سازی شده است و ما نزدیک به ۱۰۰ مدرسه دیگر با این حجم دانش آموز نیاز داریم.

کمبود مراکز آموزشی

وی تصریح کرد: در شعاع پنج هزار متری بوستان غدیر و علوی مدرسه وجود ندارد و اگر سایت شهرک قدس راه‌اندازی نمی‌شد مشکلات همواره وجود داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: این سایت دارای سه مدرسه، سالن ورزشی و استخر می‌باشد که رضایت مردم را درپی داشته است.

وی افزود: ما در برخی مناطق قم زمین‌های کاربری آموزشی نداریم. با این احتساب که در سال ۱۴۰۴ تعداد دانش آموزان به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد باید برای ایجاد مراکز آموزشی کاری کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjaxem.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما