چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 68471
منبع : ایسنا

هوشمندسازی شهر موجب کاهش فساد می‌شود

قم نيوز : مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: : باهوشمند شدن شهر می توان پیش بینی کرد برخی از ریشه های فساد نیز برچیده شوند.
هوشمندسازی شهر موجب کاهش فساد می‌شود
هوشمندسازی شهر موجب کاهش فساد می‌شود
به گزارش قم نیوز سید حسن هانی طبایی عنوان کرد: موضوع شهر هوشمند از مباحث دولتی است و به صورت عمده در زمینه های  خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک در حال پیگیری است؛ به طور کلی باید تمامی عناصر دولتی ترغیب شوند تا خدمت رسانی به مردم را شفاف تر و به صورت غیر حضوری انجام دهند و نتیجه این کار ایجاد شهر هوشمند است.

وی افزود: بعد از برنامه پنجم باید چیزی در حدود  60درصد مراجعه کنندگان به درگاه‌های دولتی و سازمان‌ها کاسته شود؛ این کار به راحتی با ارائه خدمات الکترونیک به مردم امکان پذیر است و شهروندان باید بتوانند کار های اداری خود را از منزل انجام دهند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم بیان کرد: باهوشمند شدن شهر می توان پیش بینی کرد برخی از ریشه های فساد نیز برچیده شوند، ارتباط فرد با فرد باعث ایجاد بسیاری از مشکلات اعم از رشوه می‌شود، وقتی که تمامی این مراحل اداری در سامانه وارد شود همه چیز به یک سری ضابطه، قانون و آیین نامه تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال  تقویت زیر ساخت‌ها برای اجرای طرح شهر هوشمند است، ادامه داد: به طورمثال، تا پایان برنامه ششم توسعه، باید کلیه مدارس هوشمند شوند و برهمین اساس درحال تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مدارس هستیم؛ درواقع  سعی بر این است که تمامی عناصرداخل شهر که مردم به هر نحوی از آن خدمت می‌گیرند را در این فرایند به کار بگیریم، برای انجام این کار باید هم زیر ساخت‌های سیمی و هم بی‌سیم تقویت شود.

هانی طبایی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نمی‌تواند در بحث محتوا وارد عمل شود، اما می توان زیر ساخت‌های ارتباطی را برای مراکزی اعم از مدارس و بهداشت برای بهبود عملکردشان فراهم کرد، زمانی که این زیر ساخت‌ها برای سازمان‌های مربوطه ایجاد شود، وظیفه دارند که از این زیر ساخت ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب استفاده کنند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfyjdv.w6dceagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما