شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 68543
منبع : خبرگزاری تسنیم

علي لاريجانی: خروج آمریکا از برجام یک بی‌انضباطی بین‌المللی بوده است

قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خروج آمریکا از برجام یک بی‌انضباطی بین‌المللی بوده و تحریم‌های جدید آمریکا می‌توانست سبب خروج ایران از برجام شود.
خروج آمریکا از برجام یک بی‌انضباطی بین‌المللی بوده است/اروپا باید قول‌های خود را مکتوب کرده و وارد میدان عمل شود
خروج آمریکا از برجام یک بی‌انضباطی بین‌المللی بوده است/اروپا باید قول‌های خود را مکتوب کرده و وارد میدان عمل شود
به گزارش قم نيوز علی لاریجانی امروز در مراسم افتتاح بخش 40 هزار تنی شرکت فولاد غرب آسیا با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها و بازگشت به چرخه تولید نیازمند همت صاحبان کارخانه‌ها و مدیران استانی است.

وی شرایط کشور را ازنظر نیروی انسانی و مواد اولیه خوب دانست و افزود: لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در کنار اعتماد به تولید داخلی بوده و باید در شرایط ارزی فعلی به تولیدکنندگان اعتماد کرد و بدانیم شرایط سختی که آمریکا برای ایران ایجاد کرده می‌تواند به نفع تولیدکنندگان تمام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی رمز پیروزی در عرصه‌های بین‌المللی را اجتناب از درگیری داخلی و اتحاد و خودباوری و همچنین تکیه‌بر نیروهای متخصص عنوان کرد و گفت: هرچند این شرایط می‌تواند غیرقابل‌تحمل باشد اما با تکیه‌بر نیروی متخصص و اتحاد و خود باوری و اجتناب از واردات و اعتماد به تولید کنند داخلی  می‌توانیم مشکلات را حل کرده و به شرایط مطلوب برسیم.

وی خروج از نظام ارزی تک‌نرخی را یکی از راه‌های عبور از بحران ارزی دانست و ادامه داد: تلاطم بازار ارز، کشور و تولیدکنندگان را با مشکلات روبه‌رو کرده که طی جلساتی سران قوا تصمیم گرفته‌اند بازار متشکل ارزی ایجاد کرده و با رصد مستمر این بازار کشور را به سمت ثبات هدایت کنند.

لاریجانی تعلل در اجرای تصمیمات اقتصادی را عامل ضرر کشور خواند و تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای بسیاری از فشارها را از مردم برداشت و با خروج بانک سپه از تحریم مراودات بانکی ایران با جهان در فضایی بازتر انجام می‌شد که البته با عدم همکاری بانک‌های بزرگ خارجی امکان استفاده از همه ظرفیت‌های توافق هسته‌ای فراهم نشد.

وی با تأکید بر استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی بعد از خروج امریکا از برجام خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام یک بی‌انضباطی بین‌المللی بوده و تحریم‌های جدید آمریکا می‌توانست باعث خروج ایران از برجام شود اما به دلیل رعایت شرایط مردم پیشنهاد اروپا بر پایبندی بر برجام پذیرفته شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای ایجاد شرایط مناسب‌تر برای تولیدکنندگان داخلی ادامه داد: اروپا باید تمام قول‌هایی را که در زمینهٔ نفت و همکاری‌های بانکی به ایران داده مکتوب کرده و وارد میدان عمل شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری بیان کرد: نمی‌توانیم سرنوشت مردم را معطل قول‌های دیگران کرده و منتظر اقدامات اروپا بنشینیم بلکه باید قوانین در حوزه سرمایه‌گذاری اصلاح‌شده و فضای سرمایه‌گذاری در کشور را تسهیل کرده و به دستور مقام معظم رهبری و تصمیمات سه قوه خیلی از قوانین زائد تا اصلاح آن کنار گذاشته می‌شود.

لاریجانی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در رونق اقتصادی کشور تأکید کرد: سرمایه در گردش کارخانه‌ها باید افزایش یابد و بانک‌ها با کاهش نرخ سود به داد تولیدکنندگان برسند، مشکلت داخلی بانک‌ها و قوانین آن‌ها باید اصلاح شود و این مسئله از دو سال پیش تا امروز در مجلس و دولت طرح بوده که باید سریع رسیدگی شود.

وی ایجاد فضا برای فعالیت کارآفرینان را منوط بر حل مشکلات بانکی خواند و ابراز کرد: کارخانه فولاد غرب آسیا نمونه همکاری بین همه ارگان‌ها برای حل زنجیره‌ای نیازهای این شرکت است که امروز شاهد افزایش تولید و بازگشت آن به چرخه اقتصادی کشور هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmtdv.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما