شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 68553
منبع : خبرگزاری ايرنا

رشد سوادآموزی درمیان زنان قم

قم نيوز : میزان باسوادی جمعیت زنان قم درگروه سنی 6سال و بالاتر درقبل ازپیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی حدود 34درصد بوده و خوشبختانه دربعداز انقلاب اسلامی به حدود87درصدرسیده است.
رشد سوادآموزی درمیان زنان قم
رشد سوادآموزی درمیان زنان قم
به گزارش قم نیوز در چهلمین سال تولد انقلاب اسلامی ایران با افتخار و عزت اعلام می کنیم که فاصله نرخ سطح سوادزنان قم نسبت به مردان درپیش از انقلاب اسلامی که 30 درصد بوده الان به حدود 6درصد رسیده است.

درحکومت شاهنشاهی و رژیم پهلوی وانمود می شد کشور ایران در اوج استقلال و ترقی و پیشرفت می باشد ولی جمع بسیاری از مردم ، از آموزش و خواندن و نوشتن که از نیازها و حقوق ابتدایی می باشد محروم شده بودند، نه فقط در روستاها، بلکه حتی درشهرها هم محروم و عقب نگه داشته شده بودند و دراین میان جمعیت زنان عقب مانده تر بودند و ظلمی مضاعف بر آنان می رفت.
یقین می دانیم که رشد باسوادی و ارتقای سطح دانش زنان که محور کانون خانواده و از ارکان هدایت وپیشرفت جامعه هستند در ابعاد دین داری، تربیت فرزند، خانه داری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی،اجتماعی،شغلی،بهداشتی و درمانی نقشی شایسته و موثر دارد.

در استان قم تاکنون حدود 120 نفر چهره موفق سوادآموز (تحصیلات ابتدایی را باحضور درکلاس های نهضت سواد آموزی شروع کرده اند و به کسب مدارج علمی رسیده اند) شناسایی شده اند که حدود 100 نفر از آن ها را زنان تشکیل می دهند.
حدود 85 درصد از فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی اختصاص به زنان دارد، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصت مغتنمی برای باسوادی زنان و دختران فراهم شد.

در40 سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی با فعالیت های مراکز آموزشی و تلاش و همت جهادی نیروهای نهاد مقدس نهضت سوادآموزی با حضور در دورترین و محروم ترین نقاط روستایی و صعب العبور و حاشیه شهرها تا حدود زیادی عدالت جنسیتی آموزشی تحقق یافت و امیدواریم زنان جامعه کشور عزیز ایران با به کارگیری دانش و سواد باشناخت و نگهداشت جایگاه خود، در نیل به سعادت و سرافرازی و رستگاری فردی و گروهی و دنیا و آخرت مسئولیت و وظیفه خود را ایفا نمایند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcgwn93.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما