يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 6860

موقوفات تاریخی قم به بیش از یكهزارسال پیش می رسد

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل اوقاف و امور خیریه قم گفت: موقوفات تاریخی موجود در قم به بیش از یكهزار و 300 سال پیش برمی گردد.
موقوفات تاریخی قم به بیش از یكهزارسال پیش می رسد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شوزب شیری اظهار داشت: فردی ۵۰۰ سال پیش از دنیا رفته اما هنوز در جامعه حاضر است و در حال خدمت به مردم می باشد چون بخشی از اموال خود را وقف كرده و اینگونه خود را جاودان كرده است.

وی با بیان اینكه وقف مناسب ترین راهكار برای جاویدان كردن سرمایه های دنیوی است، اظهار كرد: تنها راه باقی ماندن و جاویدان شدن توسط مال و ثروت دنیوی، وقف است چراكه در وقف با خدا معامله می كنیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینكه در طول تاریخ وقف راه درمان بیماری های اجتماعی و حمایت از آینده جامعه بوده است، اعلام كرد: واقفین باید در عرصه حمایت از انرژی هسته ای نیز ورود پیدا كنند تا با برنامه ریزی های متناسب راه سعادت و پیشرفت جامعه ی ایرانی اسلامی ما فراهم شود.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: ازدواج جوانان و تهیه دارو برای بیماران نیازمند، از جمله نیاتی است كه در حال حاضر در اوقاف و امور خیریه استان قم نیازمند هستیم و واقفان خیراندیش می توانند با وقف بخشی از اموال خود در راستای كمك به ازدواج جوانان و تهیه دارو بیماران نیازمند، گامی بلند برای جاودان كردن خود بردارند.

وی در پایان با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم در بین ملت های اسلامی، افزود: قم محل انتشار علوم اسلامی است و یكی از نیات موثر واقفین در مورد موقوفات، می تواند توسعه و گسترش علوم دینی باشد تا علاوه بر پاداش وقف، از پاداش تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام بهره مند شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.0b0urhbwgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما