دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 68648
منبع : خبرگزاری تسنیم

تولید موتورسیکلت در کشور با افت بالایی مواجه شده است

قم نيوز : عضو هیئت رئیسه انجمن موتورسیکلت‌سواران کشور گفت: در سال ۹۶، تولید ۱۵۳ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور انجام شده و این در حالی است که ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۹۵ در کشور تولید شده است.
تولید موتورسیکلت در کشور با افت بالایی مواجه شده است
تولید موتورسیکلت در کشور با افت بالایی مواجه شده است
به گزارش قم نیوز ابوالفضل حجازی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم که در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به تاریخ فعالیت صنعت موتورسیکلت کشور اظهار داشت: صنعت موتورسیکلت از سال 45 آغاز به کار کرد و تا سال 76 به میزان 95 درصد آن دولتی بوده و در سال 81 استان قم به‌عنوان قطب صنعت موتورسیکلت شناخته شد.

وی موانع موجود در زمینهٔ تولید موتورسیکلت را موردتوجه قرار داد و افزود: روند تولیدات موتورسیکلت استان قم تا سال 92 شرایط مناسبی داشت و از سال 92 به بعد مشکلات عدیده‌ای در صنعت موتورسیکلت استان به وجود آمد.

عضو هیئت رئیسه انجمن موتورسیکلت ایران با تأکید بر سهم واحدهای تولید موتورسیکلت بر پیشرفت بخش صنعتی کشورگفت: این صنعت در بخش مالیات دهی بالاترین مالیات، در بخش صنعت برق کمترین مصرف برق و بیشترین میزان گردش مالی را در استان دارد و بی‌مهری‌های مسئولان سبب افت این صنعت شده و قطب صنعت موتورسیکلت از قم به اصفهان منتقل شده است.

حجازی موانع موجود بر سر راه صنعت موتورسیکلت را بسیار جدی دانست و خاطرنشان کرد: بی‌مهری‌های انجام شده به بخش صنعت موتورسیکلت آسیب جدی به بخش صنعت و سرمایه‌گذاری استان قم وارد کرده است.

وی با ارائه آمار مربوط به شاغلان صنعت موتورسیکلت کشور بیان کرد: در سال 95 بالغ‌بر 32 هزار نفر در کشور در صنعت موتورسیکلت مشغول به کار بوده‌اند که 45 درصد این میزان در استان قم شاغل بوده‌اند، اما متأسفانه این جایگاه استان قم اخیراً دستخوش تغییر و افت شده است.

عضو هیئت رئیسه انجمن موتورسیکلت ایران عنوان کرد: از سال 88 تاکنون افت جدی در تعداد واحدهای صنعتی موتورسیکلت استان به وجود آمده و بیشتر مشکلات آن‌ها با خدمات کوچک حل می‌شوند درحالی‌که با بی‌مهری‌های موجود این واحدها به کاشان و اصفهان منتقل شده‌اند.

حجازی وضع برخی از قوانین را مخل پیشرفت صنعت موتورسیکلت کشور دانست و تصریح کرد: قوانینی که به‌صورت شتاب‌زده برای این صنعت وضع شده مشکل جدی این بخش بوده و در سال 96، تولید 153 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور انجام شده و این در حالی است که 800 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال 95 در کشور تولید شده و این افت تولید به دلیل وضع قوانین نادرست برای این صنعت است.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری مشکلات صنعت موتورسیکلت کشور و استان قم ابراز کرد: هزینه تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته بالا رفته و قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیز به‌شدت کاهش پیدا کرده و نقدینگی این صنعت هم با کاهش جدی مواجه بوده است‌.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw0b0.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما