دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 68649
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم در بخش کشاورزی ۳۶ مورد افزایش اشتغال داشته است

قم نيوز : رئیس جهاد کشاورزی استان قم گفت: کمیته نظارت جهاد کشاورزی استان قم از ۳۰۵ واحد تولیدی بازدید کرده که میزان تسهیلات دریافتی ۲۵۰ میلیارد ریال بوده، ۴۳۰ تثبیت اشتغال و ۳۶ افزایش اشتغال انجام شده است.
استان قم در بخش کشاورزی ۳۶ مورد افزایش اشتغال داشته است
استان قم در بخش کشاورزی ۳۶ مورد افزایش اشتغال داشته است
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم، ظهر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم و برخی مدیران استان قم در سالن امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آمار سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: در قسمت صنعت، معدن و تجارت استان 500 میلیارد ریال سرمایه در گردش و بالغ‌بر 650 میلیارد ریال در بخش ثابت بانک صنعت، معدن و تجارت سرمایه‌گذاری شد.

وی با تأکید بر میزان تسهیلات مالی برای دستگاه‌های استان افزود: بالغ‌بر 900 میلیارد تومان بین دستگاه‌های مختلف تقسیم شد تا منابع خود را از طریق این تسهیلات تأمین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در فاصله هفته گذشته تاکنون، نه تقاضا برای بخش صنعت، معدن و تجارت و دو تقاضا برای جهاد کشاورزی ثبت شده است.

سیجانی با ابراز خرسندی از همکاری‌های برخی از بانک‌های استان با چند واحد تولیدی موتورسیکلت استان بیان کرد: در استان قم 22 واحد تولید موتورسیکلت فعال بوده و بانک‌ها همکاری‌های مناسبی با برخی واحدهای تولید موتورسیکلت انجام داده‌اند.

وی تأکید کرد: موتورسیکلت‌های استان قم در دوسال متوالی در زمینهٔ تبدیل کاربراتور به انژکتور و تبدیل سوخت یورو 3 به یورو 4 با چالش مواجه شده بودند که این مشکلات با پیگیری‌های انجام شده مرتفع شد.

در بخشی از این جلسه، محمدرضا طلایی رئیس جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: گزارش اقدامات انجام شده در خصوص معافیت چاه‌های کشاورزی از پرداخت حق النظاره جهت تأمین آب گلخانه‌ای استان صورت گرفته و طی آن از سال 1384 تاکنون چاه‌های کشاورزی از پرداخت حق النظاره معاف هستند.

وی با اشاره لزوم تغییر قوانینی که از رونق تولید می‌کاهد تصریح کرد: در بخش کشاورزی به چاه‌های جدید مجوز داده نمی‌شود ولی بخش صنعت از این امر مستثنی بوده و با توجه به صنعتی بودن بخش‌های گلخانه‌ای، معافیت پرداخت حق‌النظاره شامل آن‌ها نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: کمیته نظارت جهاد کشاورزی استان قم از 305 واحد تولیدی بازدید کرده که میزان تسهیلات دریافتی 250 میلیارد ریال بوده است، 430 تثبیت اشتغال و 36 افزایش اشتغال انجام شده است.

در بخشی از این جلسه، احمد حاج حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان قم مطرح کرد: نسبت به محاسبه حق النظاره آب چاه‌های مصرفی و چاه‌های استفاده نشده شهرک شکوهیه از سال 1390 تاکنون اقدام و سپس گزارش حاصله طی هفته آتی به مراجع ذی‌ربط ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از چاه‌ها مانند چاه‌های سلفچگان مصرف نشده‌اند اما حق النظاره پرداخت می‌کنند و حتی پرداخت 50 درصدی حق النظاره ها برای واحدهای صنعتی که از چاه استفاده نمی‌شود، به توان اقتصادی این واحدها لطمه می‌زند و چاه‌هایی که مصرف نمی‌شوند باید معرفی شوند تا برای آن‌ها حق النظاره در نظر گرفته نشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم ابراز کرد: مشکل تأمین آب واحد مرغداری و معدن شن و ماسه شرکت کشت و صنعت قلعه نساء از موارد موردتوجه بوده و تخصیص آب برای صدور مجوز حفر چاه برای آن ممکن نبوده و جهت تخصیص آب باید فرایند اداری راستی آزمایی آن طی شود.

در بخشی از این جلسه، وحید کریمی دبیر کمیته نظارت بر تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: صادرات ‌شمش روی به کشورهای خارجی ممنوع شده و به دلیل اینکه بازار اصلی این واحدها متکی بر صادرات بوده، تولید آن‌ها کاهش پیدا کرده و تولیدات این بخش مازاد بر نیاز کشور است و لازم است این قانون لغو شود.

وی تأکید کرد: برخی از واحدهای تولیدی در تأمین مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند و این مشکل، تعطیلی برخی از واحدها را به همراه داشته است، تا به امروز از 102 واحد تولیدی نظارت به عمل آمده که 5369 مورد تثبیت اشتغال و 344 مورد افزایش اشتغال وجود داشته است.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdccoeqe.2bq408laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما