دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 68670
منبع : خبرگزاری ايرنا

هوشمندسازی قم نیازمند رعایت ضوابط پدافند غیرعامل است

قم نيوز : مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: هوشمند سازی این شهر نیازمند رعایت ضوابط پدافند غیرعامل است تا در کنار مزایای بسیاری که می تواند داشته باشد به بستری برای تهدیدهای جدید تبدیل نشود.
هوشمندسازی قم نیازمند رعایت ضوابط پدافند غیرعامل است
هوشمندسازی قم نیازمند رعایت ضوابط پدافند غیرعامل است
به گزارش قم نیوز مهدی متقیان روز دوشنبه بیان کرد: در شرایطی که قم به سمت شهر هوشمند پیش می رود، اگر استانداردهای پدافند غیرعامل را در حوزه سایبر رعایت نکنیم، آسیب و تهدیدهای پیچیده ای به وجود می آید که مقابله با آن نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است.

وی افزود: امروز حفاظت از زیرساخت های سایبری، اهمیت فراوانی دارد و اگر شرایط نگهداری این تجهیزات و روش استفاده از آن ایمن نباشد، فرصت سوء استفاده برای دشمنان فراهم می آید، بنابراین هوشمند سازی شهر قم در گام نخست، نیازمند رعایت تمام اصول پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شهر قم ادامه داد: فضای سایبر یکی از مهمترین بخش هایی است که با استفاده از آن می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد، اما اگر نکات ایمنی آن رعایت نشده باشد، خود به بستری برای تهاجم دشمن می شود.
متقیان گفت: قم به عنوان شهری مهم در نظام جمهوری اسلامی محسوب شده و هرگونه ناپایداری در آن، موجب صدمه دیدن روند مدیریت عالی کشور می شود، بنابراین تمام طرح های قابل اجرا در این شهر از جمله طرح هوشمند سازی آن باید با رعایت اصول پدافند غیرعامل باشد.

فرهنگ سازی و سیاست گذاری های لازم برای حرکت به سمت شهر هوشمند از سه سال گذشته در قم آغاز شده است، یکی از راهبردهای کلی برای مدیریت جدید شهری حرکت به سمت هوشمندسازی شهرها و استفاده هرچه مفیدتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظارت، کنترل و عملیات شهری می باشد.

در شهر هوشمند ابعاد مختلف از جمله مدیریت انرژی، حمل و نقل شهری، محیط زیست، مصرف آب، مباحث حاکمیتی و سیاست گذاری، حوزه بهداشت عمومی و اقتصاد مورد توجه قرار می گیرد.

در این مدل می توان اشیاء مختلفی که در داخل شهر باید نظارت و مدیریت شود را از طریق سیستم های اطلاعاتی به هم پیوند داد و مدیریت یکپارچه ای روی آن ها اعمال کرد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcgz393.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما