سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 68706
منبع : خبرگزاری تسنیم

اختصاص ۱۳ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم

قم نيوز : معاون ترافیک و حمل‌ و نقل شهرداری قم گفت: عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم به‌شدت فرسوده است و ۱۳ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی قم در نظر گرفته‌ شده است.
اختصاص ۱۳ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم
اختصاص ۱۳ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: قدمت ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم به‌شدت فرسوده است.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز فروش 23 دستگاه اتوبوس اویکو متوقفی در سازمان از طریق تشریفات قانونی تأکید کرد: این اتوبوس‌ها با تهاترهای انجام‌ شده ساماندهی لازم شده و  وسایل سرمایشی آن‌ها در اتوبوس‌های بنزهای 405 بسته‌ شده است.

معاون ترافیک و حمل‌ و نقل شهرداری قم با تأکید بر لایحه اخذ مجوز فروش 23 دستگاه اتوبوس اویکو متوقفی در سازمان از طریق تشریفات قانونی گفت: در سال جاری برای بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی 13 میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده و تا هفته آینده مقدمات آن اجرایی می‌شود، عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم به‌شدت فرسوده است.

ذاکریان اورهال شدن بخش قابل‌توجهی از اتوبوس‌های عمومی شهر قم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در حال حاضر 120 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوس‌رانی قم منتظر اورهال شدن هستند که امید می‌رود نوسانات نرخ ارز تأثیر منفی روی آن نداشته باشد.

عضو شورای شهر قم نیز با تأکید بر مشکلات حوزه فاضلاب در مناطق مختلف شهر قم ادامه داد: توسعه شبکه فاضلاب شهری یکی از طرح‌های مهم بوده که با توجه به وضعیت حاد برخی مناطق شهری باید کمک‌های دولتی برای بازپرداخت وام‌های دریافت شده انجام شود.

روح‌الله امراللهی با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی قم ابراز کرد: ناوگان اتوبوس‌رانی قم فرسوده شده و تنها یک سال از مدت استاندارد آن‌ها باقی‌مانده است و برای خرید هر دستگاه اتوبوس نیز 750 میلیون تومان اعتبار نیاز است که شهرداری به‌تنهایی توان خرید آن‌ها را ندارد.

وی با تأکید بر برخی مشکلات منطقه پردیسان تصریح کرد: در منطقه پردیسان کمبود فضای سبز با توجه به گرمای هوا و گسترش معابر و خودروهای سواری آزاردهنده شده و شهروندان و ساکنان این مناطق مشکلات جدی را در این بخش متحمل می‌شوند.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: در محلات با هویت شهری قم کمبود شدید سرانه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و فضای سبز احساس می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcg3u93.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما