سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 68709
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

برنامه ریزی برای تولید یک تن ماهی خاویاری در قم

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه امسال دو واحد تولید ماهیان خاویاری در استان افتتاح شد تا تعداد این واحدها در قم به چهار واحد برسد گفت: به دنبال رساندن میزان تولید ماهیان خاویاری در قم به یک تن هستیم.
برنامه ریزی برای تولید یک تن ماهی خاویاری در قم
برنامه ریزی برای تولید یک تن ماهی خاویاری در قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا طلایی امروز با اشاره به وضعیت بخش شیلات استان قم اظهار کرد: به دنبال تولید ماهیان زینتی در استان هستیم و ظرفیت خوبی در قم در این زمینه وجود دارد، همچنین به دنبال تولید ماهی تیلاپیا در استان هستیم و چهار سایت در این بخش در حال ساخت است که در ماه‌های آینده شاهد بهره برداری از این سایت‌های تولید ماهی تیلاپیا در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: هفت واحد پرورش شتر مرغ و سه واحد پرورش اردک در استان قم داریم و فعالیت‌های تجاری در برخی از این واحدها صورت می‌گیرد، تسهیلات خوبی به واحدهای تولید طیور غیر از مرغ به صورت تجاری در قالب طرح مشاغل خانگی می‌دهیم و به دنبال کار نو در این زمینه با ارتقای بهره وری هستیم تا در روستاها اشتغال ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: میزان تولید شیلات استان هزار تن است، در گذشته رویکرد استان تولید ماهیان سردابی همچون قزل آلا بود، اما در این زمینه مشکل بازار داشتیم و به این دلیل به سراغ تولید ماهیان گرمابی همچون ماهیان خاویاری در قم رفتیم. امسال دو واحد تولید ماهیان خاویاری در استان افتتاح شد تا تعداد این واحدها در قم به چهار واحد برسد و به دنبال رساندن میزان تولید این ماهیان در قم به یک تن هستیم.

طلایی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان قم اظهار کرد: بحث خرید تضمینی در مواردی همچون گندم، کلزا و جو را در استان انجام دادیم و بخشی از پول خرید این محصولات به کشاورزان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: استان قم جزو استان‌هایی است که گرفتار خشکسالی شد و به همین دلیل تسهیلات کشاورزان این استان به مدت دو سال استمهال شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: برای حفظ کاربری کشاورزی در زمین‌های مناطق روستایی استان تلاش می‌کنیم، البته مخالف ساخت و ساز براساس قانون در روستاهای قم نیستیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjhaem.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما