چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 68780
منبع : خبرگزاری تسنیم

عبور از شرایط کنونی کشور تضمین‌کننده ادامه انقلاب است

قم نيوز : رئیس میز تمدن اسلامی قطب‌های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: شرایط کنونی کشور مانند غزوه خندق است، اگر کشور از این شرایط پیروزمند عبور کند هیچ قدرت بیرونی نمی‌تواند روند پیشرفت و صدور انقلاب را متوقف کند.
عبور از شرایط کنونی کشور تضمین‌کننده ادامه انقلاب است
عبور از شرایط کنونی کشور تضمین‌کننده ادامه انقلاب است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محسن الویری پیش از ظهر امروز در نشست آموزشی پیش از اعزام مبلغان محرم که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: صحبت درباره تمدن‌سازی و تمدن نوین اسلامی یکی از محورهای اصلی مبلغان دینی باید باشد. تبلیغ و تبیین اموری از قبیل سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای تبلیغی مبلغان باید قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات معیشتی موجود در جامعه گفت: سخن گفتن از تمدن و تمدن‌سازی اسلامی ممکن بوده نوعی بیگانگی از جامعه و دوری از فضای حقیقی جامعه را در دل مخاطب ایجاد کند. پرسش محوری این بوده وظیفه ما به‌عنوان یک مبلغ باورمند به‌ضرورت تمدن اندیشی چه بوده و چه وظیفه‌ای نیز در همراهی و همدلی با مردم‌ داریم، باید در بین این دو پرسش اساسی راه سومی را انتخاب کرده و بر مبنای آن اقدامات تبلیغی خود را انجام دهیم.

الویری با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) تأکید کرد: احسان در معاشرت، داشتن قلبی سلیم و خیرخواهی و همدردی با مشکلات و دغدغه‌های مردم محبت و علاقه را در بین مردم ایجاد می‌کند، مبلغان باید از این سه محور مهم این حدیث شریف در اموری تبلیغی خود استفاده کنند.

رئیس میز تمدن اسلامی قطب‌های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی ابراز کرد: حقیقت این بوده که جامعه امروز ما با دوگانگی‌های مختلفی روبه‌رو بوده که یکی از این دوگانگی‌های اصلی شعارهای زیبا و عینیت‌های غیر زیبایی بوده که از ابتدای انقلاب توسط رهبران دینی و سیاسی به کرار تکرار شده اما در متن جامعه اثری از این شعارهای زیبا نیست.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های تمدن اندیشی گفت: کلان نگری مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین ویژگی تمدن اندیشی بوده که سبب می‌شود افق نگاه مردم در مواجهه با حوادث مختلف افزایش پیداکرده و سطح درک و فهم جامعه افزایش پیدا می‌کند، نگاه تمدنی نگاهی پویا و فعال بوده و فرا منطقه‌ای و فرا جهانی می‌اندیشد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: روحانیون باید خود را جدا از مردم ندانسته و مانند عموم مردم رفتارهای اجتماعی خود را تنظیم کنند تا رابطه و محبت بین مردم و جامعه روحانی عمیق‌تر از گذشته شود، توجه جدی به نگاه اجتماعی عبادات و مجموعه معارف دینی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تمدن اندیشی است.

رئیس میز تمدن اسلامی قطب‌های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با توصیف وضعیت فعلی کشور ادامه داد: کشور در شرایط کنونی در شرایطی مانند غزوه خندق بوده که اگر از این غزوه و جنگ پیروزمند خارج شود دیگر هیچ قدرت و دشمن بیرونی نمی‌تواند مانع از ادامه انقلاب شود، برای تمرین تمدن اندیشی و انتقال درست آن به جامعه باید آگاهی تاریخی مردم را بالا برد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuyaq.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما