کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

روحانیون از اقشار کم درآمد جامعه هستند

خبرگزاری حوزه نیوز , 14 شهريور 1397 ساعت 22:28

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر طرح های وسیعی برای بهبود اوضاع اقتصادی در دست است که از مسؤلین تقاضا داریم آن طرح هارا سریع تر اجرایی کنند.


به گزارش قم نیوز آقا محمدی ظهر امروز در سلسله نشست های «راویان مکتب حسینی» ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد گفت: دشمنی ها و توطئه افکنی های آمریکا علیه ایران در دوران کنونی بسیار بیشتر از گذشته است و مرکز فرماندهی را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی سه کشوری بودند که با امریکا در اعمال تحریم ها همراهی کردند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین ویژگی های تحریم های کنونی این بوده است که تحریم ها شرکتی است و ارتباط مستقیم با دولت ها ندارد یعنی  آمریکا به شرکت ها فشار آورده و آن ها را تهدید نموده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان همراهی شرکت های بزرگ دنیا با تحریم ها افزود: تعامل شرکت های چینی با آمریکا بیش از 600 میلیارد دلار است در حالی که با شرکت های ایرانی در حدود 15 میلیارد دلار می باشد.

وی با اشاره به این که ممکن است پارادایم قدرت در اداره جهان تفاوت پیدا کند و کشور ها به سمت قدرت های مطلقه بروند تصریح کرد: سیاست امریکا محدود کردن نفت و انرژی ما است و ترامپ در صدد تغییرات اساسی در اداره جهان است.

منشأ تحول در تکیه بر خود است نه خارج

آقا محمدی با این بیان که هیمنه امریکا قابل شکست است ابراز داشت: ایران اگر درست و بلندمدت به این مسئله نگاه کند که  تکیه خارجی محل ارتقای هیچ کشوری نیست و تکیه به خود منشاء تحول است می تواند با توجه به تحولاتی که در جهان رخ می دهد، ذینفعانشان را گرد هم جمع نمایند و باشگاهی را بوجود آورد.

وی عنوان کرد: مهم ترین مسئله برای آمریکا این است که بتواند صادرات نفت خود را نهادینه کند و یکی از رقبای نفتی در جهان شود و لذا رهبر انقلاب با هوشیاری کامل بند های مفصلی راجع به نفت و توسعه نفت نوشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمن تنها را ه ضربه به ما را اقتصاد دانسته و لذا مقام معظم رهبری چندین سال است که در نام‌گذاری ها به اقتصاد اشاره کردند.

وی  گفت: نقدینگی ما اکنون 4 برابر شده است و نرخ رشد نقدینگی در این دوره 235 درصد بود و تولید واقعی کشور 18 درصد اضافه شده و کل گرانی در این دوره 108 درصد بوده است.

آقا محمدی افزود: اگر یک سال کشور و مردم در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا مقاومت کنند، شرایط تغییر پیدا می کند و آمریکا مجبور به تغییر مواضع می‌شود همان‌گونه که امروز سیاست‌های آمریکا درباره سوریه و کره شمالی با مقاومت‌های آن‌ها اصلاح‌شده است.

اوضاع مهار شدنی است

وی با بیان اینکه دولت که سکان دار است را نباید تضعیف کرد بیان نمود: اینکه می گویند همه چیز غیر قابل مهار شده، درست نیست؛ بلکه قابل مهار است و باید فکر ها به اجرا برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شما روحانیون با درامدی که دارید در و اقع از اقشار پایین محسوب خواهید شد و این برای مردم یک حس همدردی را ایجاد می کند که یک نفر از جنس خودشان با ان ها سخن می گوید.

وی با بیان اینکه افکار عمومی و فکر ها را باید تغییر داد و با تغییر نگاه‌های سرمایه‌های مردمی را برای تولید و اشتغال به‌کار بست، افرود: در مقطع حساس تاریخی قرار داریم و در این شرایط دشمنی که اقدام می کند از سر ناچاری و ضعف است نه قدرت.

آقا محمدی در پایان خبر داد: در حال حاضر طرح های وسیعی برای بهبود اوضاع اقتصادی در دست است که از مسئولین تقاضا داریم آن طرح ها را  سریع تر اجرایی کنند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 68791

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68791/روحانیون-اقشار-کم-درآمد-جامعه-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir