سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 69018
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل آموزش و پرورش قم خبر داد؛

کمبود ۱۰۰ مدرسه و ۱۵۰۰ معلم در قم/ ایجاد فضای تجاری در مدارس

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی با کمبود ۱۰۰ مدرسه و ۱۵۰۰ معلم در قم به ویژه در مناطق توسعه یافته همچون پردیسان و انسجام مواجه هستیم.
کمبود ۱۰۰ مدرسه و ۱۵۰۰ معلم در قم/ ایجاد فضای تجاری در مدارس
کمبود ۱۰۰ مدرسه و ۱۵۰۰ معلم در قم/ ایجاد فضای تجاری در مدارس
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه مطبوعات قم برگزار شد از افزایش چشمگیر دانش آموزان در قم طی سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: مهرماه امسال نزدیک به ۲۵۰ هزار دانش آموز در قم خواهیم داشت.

وی از فعالیت هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در قم خبر داد و اظهار داشت: شنبه هفته آینده زنگ شکوفه‌ها و در روز یکشنبه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم در پاسخ به این سؤال که چرا شاهد نوساناتی در دانش آموزان هستیم که یک سال خوب و قوی به خصوص در کنکور ظاهر می‌شوند و یک سال دیگر عملکردشان آن طور که باید نیست، پاسخ داد: مهم‌ترین دلیل این عامل مشکلات زیرساختی است.

احداث ۱۴۹ مدرسه در قم

وی ادامه داد: ۲۸ سال است که یزد رتبه نخست را در کنکور کسب می‌کند و دلیل آن داشتن فضای آموزشی گسترده‌ای است که این استان دارد ولی استان قم از نظر گستردگی فضای آموزشی آخرین استان کشور بوده و نسبت به فضای آموزشی دارای بیشترین تعداد دانش‌آموز در کشور است اما در طول این سال‌ها سعی کردیم که این ظرفیت را افزایش داده و ۱۴۹ مدرسه در استان ایجاد کردیم تا کیفیت تدریس و رتبه استان قم بهبود یابد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه با تلاش‌هایی که انجام شد از سال ۹۳ تا امروز رتبه استان قم در کنکور از ۱۱ به ۵ کشوری رسیده است، ابراز داشت: در استان قم با کمبود ۱۵۰۰ معلم مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی بسیاری از معلمان به صورت دو شیفت کار می‌کنند، گفت: یکی از مشکلاتی که سال‌ها قبل وجود داشت انتقال از قم به سایر استان‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: با کمبود ۱۰۰ مدرسه در قم به ویژه در مناطق توسعه یافته چون پردیسان و انسجام مواجه هستیم.

اسکان مسافر نوروزی در ۴۰۰ مدرسه قم

وی به اسکان نوروزی مسافران در قم هم اشاره کرد و ضمن بیان اینکه کاربری مدارس آموزشی است، این اقدام را برای آموزش‌ و پرورش هزینه‌بردار دانست و گفت: در شب عید ۴۰۰ مدرسه را برای ستاد اسکان مدارس آماده می‌کنیم که یک بار اضافی بر دوش آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به هزینه جاری واحدهای آموزشی استان قم اشاره کرد و گفت: هیچ مدرسه‌ای در زمان ثبت نام، حق دریافت وجه را ندارد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ مدرسه هیئت امنایی در استان قم داریم، تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه امسال مجوزی برای ایجاد فضای تجاری در مدارس داده شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjz09.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما