پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 69100
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد:

رضایت مردم و کسبه از ساماندهی میدان کهنه

قم نيوز : معاون خدمات شهری قم گفت: سد معبر و بی‌نظمی که طی سال‌های گذشته در این میدان ایجادشده بود نه‌تنها رفت‌وآمد مردم را دچار مخاطره می‌کرد بلکه به بزرگ‌ترین دغدغه شهرداری برای امدادرسانی تبدیل‌شده بود.
رضایت مردم و کسبه از ساماندهی میدان کهنه
رضایت مردم و کسبه از ساماندهی میدان کهنه
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به بی‌نظمی حاکم به میدان کهنه و طرح ساماندهی میدان که اجراشده است، اظهار داشت: سد معبر و بی‌نظمی که طی سال‌های گذشته در این میدان ایجادشده بود نه‌تنها رفت‌وآمد مردم را دچار مخاطره می‌کرد بلکه به بزرگ‌ترین دغدغه شهرداری برای امدادرسانی تبدیل‌شده بود.
وی تأکید کرد: قبل از اجرای طرح طی یک ماه چندین بار به غرفه داران و مغازه‌داران اخطارهای لازم داده شد و با هماهنگی لازم با اهالی میدان اجرای این طرح انجام شد که با برگزاری چندین جلسه برای اجرای طرح به توافق رسیده و ساماندهی میدان کهنه در دستور کار برای اجرا قرار گرفت.
وی با اشاره به رضایت مردم از اجرای طرح ساماندهی میدان کهنه و حل مشکل عبور و مرور افزود: چند شب پس از ساماندهی و بازگشایی مسیر، آتش‌سوزی خطرناکی در انتهای میدان دریکی از مغازه‌های مربوط به صنایع چوبی اتفاق افتاد که خوشبختانه خودروهای امدادی و آتش‌نشانی توانستند به‌موقع آتش را مهار کرده و برای ورود به میدان مشکلی نداشتند.
معاون خدمات شهری  شهرداری قم به مشکلات میدان و راسته‌بازار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه کاروانسرای مجاور میدان کهنه با قدمت تاریخی 600 ساله تبدیل به انبار ضایعات چوب شده، محلی که ازنظر تاریخی می‌تواند در جذب گردشگری تأثیر بسیار داشته و برای کسبه‌ای که مشاغل مرتبط به صنایع‌دستی و تاریخی دارند نقطه عطفی باشد، به محلی پرمخاطره در منطقه تبدیل‌شده است که می‌تواند اتفاقی کوچک را به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل کند.
سامع، ورود همه ارگان‌ها برای ساماندهی این ابنیه تاریخی را ضروری دانست و ادامه داد: ریزش و ترک بناها و طاق‌های راسته‌بازار، کابل‌های رهاشده برق، لوله‌کشی گاز غیراستاندارد نیازمند همکاری مالکان و بهره‌برداران و همچنین همه ارگان‌ها به‌خصوص اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، اداره برق و گاز است.
وی همکاری کسبه و غرفه داران را بسیار مهم خواند و گفت: رضایت کسبه و مالکان برای شروع کار و ورود ارگان‌های مربوط بسیار مهم است و باید مالکان و بهره‌برداران بدانند با کوچک‌ترین حریق فاجعه‌ای بزرگ اتفاق خواهد بود که جبران خسارات مالی و جانی آن غیرممکن خواهد بود.

 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxydv.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما