کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

ارائه خدمات سازمان بهزیستی به 26 هزار خانوار در قم

خبرگزاری فارس , 23 شهريور 1397 ساعت 10:11

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: بیش از 26 هزار خانوار در استان زیرپوشش خدمات این سازمان قرار دارند.



مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد
ارائه خدمات سازمان بهزیستی به 26 هزار خانوار در قم
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: بیش از 26 هزار خانوار در استان زیرپوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

به گزارش قم نیوز رضا سلیقه امروز با اشاره به وضعیت افراد زیرپوشش سازمان بهزیستی در استان قم اظهار کرد: بیش از 26 هزار خانوار در استان زیرپوشش خدمات این سازمان قرار دارند که 22 هزار خانوار از آن‌ها در اعضای خانواده ایشان معلول دارند.

وی ادامه داد: در طول یک ماه برای نگهداری حدود دو هزار معلول و کودک بی سرپرست در استان قم حدود دو و نیم میلیارد تومان هزینه می‌شود که در نهایت این رقم در سال به 26 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: 320 مرکز زیرنظر این سازمان در استان فعالیت می‌کنند که هفت مرکز برای نگهداری کودکان بی سرپرست و 48 مرکز ویژه معلولان است، برای تمام کوکان بی سرپرست در استان قم حساب آتیه باز شده است تا این کودکان در سن بزرگ سالی یک پشتوانه مالی و اندوخته ای برای زندگی داشته باشند.

سلیقه با اشاره به کمک مردم استان قم به سازمان بهزیستی اظهار کرد: کمک‌های مردم استان به این سازمان برای تامین نیازهای معلولان و کودکان بی سرپرست در بخش‌هایی همچون تحصیل، مسکن، درمان و پوشاک است، امسال تاکنون مردم استان قم، دو میلیارد و 300 میلیون تومان به سازمان بهزیستی کمک کردند، سال گذشته میزان این کمک 10 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

وی موسسات خیریه را از چالش‌های استان قم دانست و تصریح کرد: صدور مجوز برای این موسسات طبق قانون به سازمان بهزیستی واگذار شده است و باید فعالیت‌های موسسات مورد حسابرسی به صورت سالیانه قرار بگیرد، اما بسیاری از موسسات خیریه در استان قم با وجود دریافت مجوز هیچ گونه فعالیتی ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: تخصصی شدن موسسات خیریه در استان قم و ساماندهی صندوق‌های جمع آوری کمک این موسسات جزو نیازها در استان است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 69127

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69127/ارائه-خدمات-سازمان-بهزیستی-26-هزار-خانوار-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir