کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور:

تئاتر مردمی اربعین مصداق بارز نذر فرهنگی است

خبرگزاری حوزه نیوز , 23 شهريور 1397 ساعت 13:18

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با اشاره به برگزاری تئاتر مردمی اربعین از اواخر مهرماه، آن را مصداق بارز نذر فرهنگی توصیف کرد.


به گزارش قم نیوز کورش زارعی با بیان این که بیست و هشتم مهرماه سال جاری، تئاتر مردمی اربعین آغاز به کار می کند، ابراز داشت: این برنامه فرهنگی پس از سه روز اجرای مرزی در شلمچه و چزابه، وارد خاک عراق خواهد شد و همزمان با پیاده روی بزرگ عاشقان سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین به اجرای برنامه می پردازد.

وی افزود: سال گذشته ما فقط به دو زبان فارسی و عربی به اجرای نمایش پرداختیم، اما امسال بنا داریم با توجه به طیف وسیع زایران کشورهای مختلف با زبان‌ها و گویش‌های گوناگون این برنامه را اجرایی کنیم.

زارعی همچنین یادآور شد: روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین، وقایع تاریخی مربوط به محرم‌الحرام سال 61 هجری قمری، شخصیت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش، قیام عاشورا و مدافعان حرم و فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی موضوعات مورد نظر ما برای آثار انتخاب شده در این دوره است، ضمن آن که قالب‌های اجرایی باید موکبی یا همان مسجدی، خیابانی، تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و مقتل‌خوانی باشد.

زارعی در ادامه با تاکید بر این که ما باید از همه ظرفیت‌های هنرهای نمایشی جهت به تصویر کشیدن هر چه بهتر این رویداد عظیم بین المللی استفاده کنیم، گفت: این حرکت حقیقتاً مصداق بارز یک نذر فرهنگی است که هنرمندان در آن عاشقانه و از سر ارادت به سید و سالار شهیدان به ایفای برنامه می پردازند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69130

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69130/تئاتر-مردمی-اربعین-مصداق-بارز-نذر-فرهنگی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir