جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : 69138
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم مطرح کرد

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد قم

قم نيوز : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در برخی از مساجد استان تشکیل شده است و به دنبال فراگیر شدن این شورا در کل مساجد قم هستیم.
تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد قم
تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به تدوین قانون برای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این فریضه ترک شده است و در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قانون امر به معروف و نهی از منکر با تلاش نمایندگان تصویب شد، البته این وظیفه بر عهده تک تک افراد است و امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه قانونی دارد.

وی ادامه داد: جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با حضور 16 وزیر برگزار شود و در استان‌ها نیز استاندار، امام جمعه، دادستان و بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: تکریم مراجعین در ادارات، احیای امر به معروف و نهی از منکر است و چنین رویکردی، رضایت مراجعه کنندگان را به دنبال دارد؛ تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه احیای این واجب الهی است.

آشتیانی با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد استان قم اظهار کرد: این شوراها در برخی از مساجد استان تشکیل شده است و به دنبال فراگیر شدن این شورا در کل مساجد هستیم، اکنون در تمام 27 مسجد منطقه پردیسان شورای امر به معروف و نهی از منکر زیرنظر امام جمعه آن منطقه فعالیت خودشان را شروع کردند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دستور خداوند است تا جلوی فساد گرفته شود، چون فساد به سرعت گسترش پیدا می‌کند، البته دعوت به خیر باید در اولویت باشد و تذکر لسانی با زبان نرم تاثیر می‌گذارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: امر به معروف و نهی از منکر راه انبیای الهی است و برای این که امنیت به وجود بیاید، باید امربه معروف و نهی از منکر صورت بگیرد.

آشتیانی با اشاره به تاثیرات امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: با انجام این فریضه هر چیزی در جای خود قرار می‌گیرد، براساس روایات، کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام بدهند، جانشینان خدا و رسول اکرم(ص) هستند.

وی ادامه داد: تذکر لسانی موجب می‌شود یک فردی که دست به گناه می‌زند، به قبح کار خود پی ببرد، امر به معروف و نهی از منکر موجب می‌شود که جامعه سالم بماند و بی بند و باری گسترش پیدا کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: باید به دنبال نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم، بهترین مردم براساس روایات کسانی است که این فریضه را انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نسبت به وضعیت شهر قم حساس هستند و باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این شهر بیش از پیش توجه داشته باشیم، متاسفانه به دلیل بی توجهی به این فریضه شاهد افزایش برخی از آسیب‌ها در شهر قم بودیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7q93.ak9yw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما