کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام آشتیانی:

کم رنگ شدن امر به معروف موجب بروز برخی آسیب‌ها در قم شده است

خبرگزاری مهر , 24 شهريور 1397 ساعت 1:00

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: امروز با کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر برخی از آسیب‌های شهر قم را تهدید می‌کند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام رضا آشتیانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در خصوص ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است که رسالت اصلی آن در حقیقت احیای این فریضه الهی است.

وی گفت: در مجلس شورای اسلامی قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب نمایندگان رسیده است اما در عرصه اجرا مشکلاتی وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از جمله عواملی که موجب می‌شود فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود کم توجهی به آموزه‌های دینی است.

وی افزود: جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور ۱۶ وزیر تشکیل می‌شود که این جلسه در استان‌ها نیز با حضور استانداران، ائمه جمعه و دادستان‌ها تشکیل می‌شود که حضور این سطح از مسئولان نشان از اهمیت رسالت این ستاد است.

حجت الاسلام آشتیانی ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات نیز تشکیل شده است و در حقیقت نخستین گام برای احیای این فریضه‌ای است که امروز رو به فراموشی سپرده است و باید بدانیم اگر در ادارات با ارباب رجوع برخورد مناسبی صورت گیرد و موجبات رضایت آنان فراهم شود این امر خود یک امر به معروف است.

وی تأکید کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد نیز تشکیل شده است و این شورا هم اکنون در ۲۷ مسجد منطقه پردیسان زیر نظر امام جمعه این منطقه ساماندهی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم همچنین بیان داشت: ترک کردن امر به معروف و نهی از منکر از سوی نیروهای حزب اللهی و متدین موجب شده تا شاهد باشیم برخی از بوستان‌ها و اماکن تفریحی، محل نامناسبی برای خانواده‌ها باشد و تلاش می‌شود تا با برنامه‌ریزی‌های ستاد امر معروف و نهی از منکر فضای عمومی بوستان‌ها برای استفاده خانواده‌ها سالم باشد.

حجت الاسلام آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز خصوص در امر به معروف و نهی از منکر شاهد بی‌تفاوت‌های هستیم، افزود: برخی از افراد در گذشته که اعتقادات مذهبی محکمی نداشتند با ورود به شهر مقدس قم مسائلی را رعایت نمی‌کردند و امروز شاهد هستیم که با کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر برخی از آسیب‌ها شهر قم را تهدید می‌کند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69141

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69141/کم-رنگ-شدن-امر-معروف-موجب-بروز-برخی-آسیب-ها-قم-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir