شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 69176
منبع : خبرگزاری تسنیم

روند احیای بافت فرسوده در قم کند است‌

قم نيوز : رئیس شورای شهر قم با انتقاد از روند کند احیا و بازسازی بافت فرسوده گفت: سیاست‌هایی از سوی دولت ابلاغ‌شده که باید از طریق ستاد عالی بازآفرینی احیا شود، در این زمینه این ستاد در سطح استان و شهرستان قم نیز باید شکل بگیرد.
روند احیای بافت فرسوده در قم کند است‌
روند احیای بافت فرسوده در قم کند است‌
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی با انتقاد از روند کند احیا و بازسازی بافت فرسوده اظهار داشت: این بخش اختصاص به شهرداری ندارد و یک اقدام بین بخشی است، سیاست‌هایی از سوی دولت ابلاغ‌شده که باید از طریق ستاد عالی بازآفرینی احیا شود در این زمینه این ستاد در سطح استان و شهرستان باید در قم نیز شکل بگیرد.

رئیس شورای شهر قم در پاسخ به این سؤال که چرا توزیع عادلانه فضای سبز در سطح شهر مورد غفلت است افزود: شهرداری برای توسعه فضای سبز تاکنون اقدامات گسترده‌ای داشته اما در برخی مناطق پرتراکم که فضای سبز کمتری وجود دارد شهرداری زمینی برای توسعه این فضاها ندارد با این‌وجود شهرداری توسعه فضای سبز متناسب با اقلیم شهر را با قوت پیگیری می‌کند.

وی به مشکل شهروندان برای تردد در مسیر بازار اشاره کرد و گفت: علیرغم اجرای طرح رضایت‌بخش پیاده راه ارم اما می‌پذیریم که مشکل ترافیکی سه‌راه بازار نگران‌کننده است، ساعت‌ها برای رفع این مشکل وقت گذاشته‌شده اما حقیقت اینکه ساماندهی و رسیدگی به مشکل این نقطه از شهر کار سختی است علاوه بر اینکه تغییر مسیرها بدون انجام کار کارشناسی قطعاً در آینده تبعات بیشتری به همراه خواهد داشت.

جلالی شفاف‌سازی عملکرد شورا را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای شورای شهر دانست و عنوان کرد: درباره اتاق شیشه‌ای می‌دانیم که عملکرد قانع‌کننده نیست و ما هم قانع نشده‌ایم اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها و کمبود امکانات تاکنون نتوانستیم به طور کامل آن را محقق کنیم.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه قبول مسئولیت مساوی پاسخگویی است خاطرنشان کرد: شهرداری قم در صف اول خدمات به شهروندان و زائران است، مدیریت شهری از مسئولان توقع لوح تقدیر ندارد اما مجموعه شورا و شهرداری باید در تصمیم‌گیری‌های استان دیده شوند و جایگاه آن حفظ شود.

به گفته وی، شورای شهر نامحرم نیست و باید در همه زمینه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها اطلاعات لازم را داشته باشد. مسئله اینجاست که نباید هیچ تصمیمی بدون نظر شورای شهر عملیاتی شود چراکه هر چه در حوزه شهر قم رقم می‌خورد نیازمند مصوبه و تائید شواری شهر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqzaq.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما