يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 69205
منبع : خبرگزاری فارس
یادداشت

کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در ماه عزای حسین(ع)

قم نيوز : در آغازین روزهای محرم قرار داریم؛ ماه پیروزی خون بر شمشیر. ماهی که عاشقان سید و سالار شهیدان در باوفاترین و مهربان ترین ارباب عالم، مجالس عزاداری و سوگواری برپا کنند و با گریه بر مصایب سیدالشهدا(ع) و اهل بیت و یاران باوفایش زمینه تقویت بُعد شور و شعور دینی و ولایی خود را فراهم می سازند.
کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در ماه عزای حسین(ع)
کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در ماه عزای حسین(ع)
به گزارش قم نیوز  ماه محرم و صفر به خصوص دهه نخست محرم که شاخص تر است ، بهترین فرصت در اختیار ماست که در جهت تبیین و ترویج مولفه های سبک زندگی حسینی و زینبی در سطح جامعه بکوشیم و به خصوص نسبت به مسایل مهم جامعه، حساسیت و دغدغه لازم را نشان داده و به سهم خویش در جهت رفع یا کاهش آن ها اهتمام بورزیم.

قبل از هر چیز باید بدانیم که نهضت عاشورای حسینی، بالاترین و کارآمدترین دستگاه انسان سازی است، کما این که خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان کشتی نجات بشریت مطرح هستند و مهم ترین اثر دستگاه عظیم حسینی همین است که زمینه و بستر لازم برای سعادتمندی انسان در ابعاد فردی و اجتماعی را فراهم می کند.

این که ما معتقدم هستیم سیدالشهدا(ع)، رحمت الله الواسعه و باب نجات الامه است ، دقیقاً به همین خاطر است که چرا که در سایه این خیمه است که می توان به رشد و تحول معنوی دست یافت و بر بسیاری از مشکلات زندگی مادی نیز غلبه کرد.

در سال های اخیر بارها و بارها از زبان رهبر فرزانه انقلاب و دیگر علما و بزرگان ، راجع به لزوم شناسایی و کمک به حل مشکلات و آسیب های اجتماعی در کشور شنیده ایم و به یقین بهره گیری از ظرفیت عظیم ماه محرم می تواند به تحقق این هدف والا کمک شایان توجهی کند به شرط آن که خود ما به عنوان محبان و عزاداران حسینی نیز نسبت به این مسایل همت بیش از پیشی داشته باشیم.

یکی از مهم ترین مسایل و محورهایی که ما را در این راستا کمک می کند این که باور داشته باشیم محرم ماه احیای امر به معروف و نهی از منکر است و توجه به این فریضه نسبتاً فراموش شده در همه ابعاد و عرصه ها باعث می شود که ما جامعه ای به مراتب بهتر ، سالم تر و بانشاط تر داشته باشیم.

اینکه امروز جامعه ما از ناحیه معضلاتی چون طلاق ، فقر، اعتیاد، مشکلات خانوادگی و زناشویی، فضای مجازی ناسالم و... رنج می برد، بخش مهمی از دلایل آن به خاطر این است که ما نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهیم.
طبعاً دشمن هم در این بین، بیکار نمی نشیند و با تهاجم نرم فرهنگی و به بهانه وجود مشکلات اقتصادی به دنبال پیاده کردن اهداف و برنامه های شوم خود در قبال جامعه ماست، خصوصاً این که در این رابطه حساب ویژه ای هم بر روی مسایل مبتلابه نسل جوان باز کرده است.
در ایام عزای امام حسین(ع) و به خصوص دهه اول محرم ، فرصت خوبی فراهم است که ضمن بیان تذکرات و هشدارهای لازم نسبت به تبعات آسیب های اجتماعی، از همگرایی و مشارکت اجتماعی مردم در زمینه کمک به حل مشکلاتی نظیر فقر و اعتیاد و طلاق و... استفاده کنیم و به ویژه این مهم با محوریت مساجد و علما و روحانیون مبلغ صورت بگیرد.

وعاظ و روحانیون و حتی مادحین اهل بیت(ع) در این ایام می بایست ضمن حساس کردن آحاد مردم نسبت به مسئولیت های اجتماعی خود، شرایطی فراهم کنند که به کمک خیرین و تشکل های مردمی و دینی، گام های عملی برای کاهش آسیب های اجتماعی در محلات و مناطق مختلف شهرها و روستاها برداشته شود و قطعاً به برکت نام و یاد سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفای ایشان، کارهای بسیار بزرگ و خوبی در این راستا می توان انجام داد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbs5b0.rhb9gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما