کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم در واکنش به استعفای مدیرعامل سازمان فرهنگی:

تغییرات در شهرداری در مسیر تقویت اقدامات فرهنگی است

خبرگزاری فارس , 27 شهريور 1397 ساعت 15:48

شهردار قم گفت: رفع مشکلات فرهنگی در شهر تنها جنبه مالی ندارد و باید کارهای فرهنگی را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپاریم و پرسنلی که تخصص دیگری دارند نباید از سازمان‌های دیگر به این سازمان مامور کنیم که این امر موجب ناکارآمدی سیستم می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر استعفای مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری، استعفای رفیعی به دلیل نبود انجام کار فرهنگی را تکذیب کرد و اظهار کرد: اگرچه مشکلاتی درزمینه فعالیت‌های فرهنگی در سازمان فرهنگی ورزشی وجود داشته اما قصد دوره کردن مشکلات فرهنگی شهر نداریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری همچنان در این سازمان حضور داشته و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد افزود: مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری به عنوان عنصری فرهنگی باید بیش از پیش در راستای رفع مشکلات فرهنگی شهر تلاش کند و به همین خاطر این مجموعه با کسانی که در حوزه فرهنگی فعال هستند همکاری دارد.

شهردار قم لزوم وجود دید فرهنگی را در اقدامات فرهنگی ضروری خواند و تصریح کرد: رفع مشکلات فرهنگی در شهر تنها جنبه مالی ندارد و باید کارهای فرهنگی را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپاریم و پرسنلی که تخصص دیگری دارند نباید از سازمان‌های دیگر به این سازمان مامور کنیم که این امر موجب ناکارآمدی سیستم می‌شود.

وی با اشاره به برخی تغییر و تحولات در شهرداری، دلیل این اقدامات را نارضایتی از اقدامات حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که مدیریت واحدی در شهرداری شکل بگیرد و به همین خاطر در حوزه فرهنگ شهروندی نیز تغییر و تحولاتی در حال شکل‌گیری است تا بتوانیم با مدیریت واحد در این بخش اقدامات موثرتری را رقم بزنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به برخی مقاومت‌ها در برابر تغییر و تحولات در شهرداری قم، این تغییرات را در راستای تقویت بخش فرهنگی دانست و افزود: تیم مدیریت شهرداری تغییراتی داشته و این افراد به مباحث به صورت اورژانسی نگاه می‌کنند، با وجود همه مقاومت‌ها نیز اگر اهمیت مسائل شهری درک شود و نتیجه کارآمدی باشد نقاط ضعف شناسایی شده و نقاط قوت را تقویت می‌کنیم و نتیجه رشد و پیشرفت شهر خواهد بود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 69296

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69296/تغییرات-شهرداری-مسیر-تقویت-اقدامات-فرهنگی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir