سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 69300
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ در قم اتفاق می‌افتاد

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در قم اتفاق می‌افتاد که فوت موتورسوارها بیشتر از گروه‌های دیگر است.
سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ در قم اتفاق می‌افتاد
سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ در قم اتفاق می‌افتاد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه در نخستین جلسه مجمع سلامت استان قم که با حضور امام جمعه قم، معاون وزیر بهداشت، استاندار قم و جمعی از مدیران استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری رسمی نخستین جلسه رسمی مجمع سلامت قم اظهار داشت: برگزاری نخستین مجمع خیرین سلامت و حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت در آن نشان از اهمیت و توجه وزارت بهداشت به مسئله سلامت در استان قم است.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی در راستای پیش جلسات مجمع سلامت استان شکل‌گرفته و سند نهایی سلامت استان نیز در این جلسات تدوین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تکالیف ملی در بهبود شاخص‌های سلامت در استان، تأکید کرد: در راستای تحقق اهداف، مجمع سلامت کشور هر استان باید حداقل یک اولویت مهم و پر نفوذ آسیب اجتماعی را مشخص کرده و در راستای بهبود و کاهش آن‌ها حرکت کند.

وی عنوان کرد: متوسط بیماری‌های جدید و بیماری‌های شایع در بین استان‌های کشور تقریباً نزدیک به هم است، اما هر استان باید اولویت نخست خود در مبارزه با بیماری که بیشترین دربرگیری را داشته را مشخص کرده و از این طریق شاخص‌های سلامت را بیشتر کنند.

ایرانی خواه ادامه داد: متأسفانه هزینه و خسارت‌های ناشی از تصادفات در استان قم بیشترین آمار و درصد را به خود اختصاص داده و این مسئله مهم نیز به عنوان اولویت نخست مجمع سلامت تعیین شده تا با همکاری و تعامل با دستگاه‌های دانشگاهی، انتظامی و استانی شاخص‌های سلامت استان در این بخش بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات رانندگی در قم عنوان کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در قم اتفاق می‌افتاد که در این‌ بین مرگ‌ومیر در بین موتورسوارها بیشتر از گروه‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: روزانه بالغ‌بر ۳۵ حادثه رانندگی را موتورسوارها به وجود می‌آورند، سالانه ۱۶ هزار نفر به صورت سرپایی و ۱۲ هزار نفر نیز بر اثر تصادفات راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شود.

ایرانی خواه تأکید کرد: علوم پزشکی و دولت سالانه هزینه‌های هنگفتی برای درمان و بستری افرادی می‌کند که بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علوم پزشکی سالانه بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای درمان افراد حادثه‌دیده بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی هزینه می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvxn-.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما