سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 69303
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

حجت‌الاسلام‌ رفیعی: امت اسلامی نباید بازیچه ای برای تحقق اهداف دشمنان شوند

قم نيوز : عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهداف دشمنان اسلام گفت: صهیونیست‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی و جنگ بین امت اسلام هستند، برای اسرائیل فرقی بین حماس و حزب‌الله وجود ندارد، هدف آن‌ها جنگ داخلی بین امت اسلام است.
امت اسلامی نباید بازیچه ای برای تحقق اهداف دشمنان شوند
امت اسلامی نباید بازیچه ای برای تحقق اهداف دشمنان شوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی برگزار شد، گفت: ترس از قیامت یکی از محورهای خطبه امام حسین (ع) در کربلا بود.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) بابیان اهمیت ترس از قیامت و ضرورت اتحاد بین مسلمین به لشکر یزید گفت، نباید ثمره اهداف پلید دشمنان شوید، من چه‌کار خلافی انجام داده‌ام که مقابل من ایستاده‌اید.

این خطیب توانمند  با اشاره به اهداف دشمنان اسلام گفت: صهیونیست‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی و جنگ بین امت اسلام هستند، برای اسرائیل فرقی بین حماس و حزب‌الله وجود ندارد، هدف آن‌ها جنگ داخلی بین امت اسلام است.

وی با اشاره به آیه «فَکیدُونی جَمیعاً ثُمَّ لا تُنْظِرُونِ إِنِّی تَوَکَّلْتُ عَلَی اللَّهِ رَبِّی وَ رَبِّکُمْ ما مِنْ دَابَّةٍ إِلاَّ هُوَ آخِذٌ بِناصِیتِها إِنَّ رَبِّی عَلی صِراطٍ مُسْتَقیمٍ» افزود: امام حسین (ع) در پایان سخنان خود با تمسک با آیات 55 و 56 سوره هود به لشکر یزید اعلام کرد،خطبه‌هایش برای هدایت‌گری بوده و امام هیچ ترسی از جنگ با غافلان ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی گفت: غفلت، دردی بود که لشکر یزید بدان مبتلا شده بود، فرق غفلت با جهالت این است که فرد جاهل از واقعیت بی‌خبر است؛ اما فرد غافل خود جهل زده است.

وی در ادامه با اشاره به پنج قسم غفلت خاطرنشان ساخت: غفلت پنج قسم دارد، نخست غفلت از مراقبت، دوم غفلت از آخرت، سوم غفلت از شیطان، چهارم غفلت از آیات الهی و پنجم غفلت از خود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به راهکارهای مقابله با غفلت مطرح کرد: اگر ما خدای تعالی را ناظر بر کارهای خود ببینیم دیگر هیچ‌گاه غافل از فرمان الهی نمی‌شویم.

وی ادامه داد: نماز و موعظه دو راهکار کلیدی برای  از بین بردن غفلت به شمار می‌روند، در سفری تبلیغی که به ایتالیا داشتم مجبور شدم در پارکی نماز بخوانم، فردی از من سؤال کرد که چه‌کار می‌کنی؟ برای او توضیح دادم که این‌یکی از عبادات دین مبین اسلام است، او با خشنودی گفت که این نمازهای پنج‌گانه دین اسلام سبب اصلی از بین رفتن غفلت و بیداری در انسان می شود.

این خطیب حوزوی در پایان گفت: نفس آدمی گرایش به مسائل دنیوی دارد و مشکلات جامعه امروزی به این دلیل است، موعظه و نصیحت سبب می‌شود تا غفلت از نفس آدمی دور شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaeeni.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما