چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 69312
منبع : خبرگزاری فارس
تاسوعای حسینی در قم

ای اهل حرم میر علمدار نیامد.../طنین «لبیک یا عباس(ع)» در شهر کریمه

قم نيوز : شهر قم در تاسوعا میزبان خیل عظیم ارادتمندان و محبان سالار شهیدان است که با حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) با برپایی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با نوای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا عباس» ارادت و عشق خود را به این خاندان نشان می‌دهند.
ای اهل حرم میر علمدار نیامد.../طنین «لبیک یا عباس(ع)» در شهر کریمه
ای اهل حرم میر علمدار نیامد.../طنین «لبیک یا عباس(ع)» در شهر کریمه
به گزارش قم نیوز ساعت‌ها، دقیقه‌ها و ثانیه‌ها اندکی درنگ و صبر، این روز به شب عاشورا پیوند خورده. تاسوعا روز اثبات مرادنگی حضرت عباس(ع) در برابر امان نامه شمر است که در این راه پا در رکاب پسر رسول خدا(ص) ماند و شیرینی چنین مرگی را به جان خرید.

عطش امان همه را بریده ولی حاضر نیستند زیر بار ظلم و زور بروند. همه تاسوعا را به روز محرومیت از آب و روز سربلندی از آزمون الهی می‌شناسند. تاسوعا روز بزرگداشت دلاورمرد عالم تشیع است که چراغ وفاداری، ولایتمداری و ادب ایشان در عالم روشن است.

ای اهل حرم میر علمدار نیامد
سقای حرم سید و سالار نیامد

علمدار نیامد علمدار نیامد
ای هم‌سفران مـاه بنی هاشمیان کو؟

شهر قم به واسطه فرارسیدن ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی یکپارچه در حزن، عزا و ماتم است. از ابتدای محرم با نصب پرچم‌های مشکی شهر سیاه پوش شده و مردم شهر خون و قیام و زائران با شرکت در مراسم‌های در هیأت‌ها و مساجد در سوگ پسر فاطمه(س) به عزاداری می‌‌پردازند.

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) همچنین در بیوت مراجع و علما برپا است. همزمان با تاسوعای حسینی گویی گرد ماتم بر شهر قم پاشیده شده، دسته‌های عزداری در حال حرکت در خیابان‌های منتهی به حرم کریمه اهل بیت(س) هستند و زائران و مجاوران در غم این روز بر سر و سینه خود می‌زنند.

افرادی کوزه بر دست به صورت نمادین به عنوان سقا به یاد سقای دشت کربلا به سیراب کردن عزاداران می‌پردازند.

به تدریج هیأت‌های عزاداری وارد حرم حضرت معصومه(س) می‌شوند تا به عرض تسلیت به ساحت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام زمان(عج) بپردازند و بر سوگ پسر فاطمه اشک دیده از دیدگان جاری می‌کنند و بر سر و سینه می‌زنند.

سر زده ماه گریه‌ها وای من

فاطمه(س) میزنه صدای وای من

دلم شده مسافر کربلا

چه پر بلاست کربلا وای من

هر کس به نوعی خود را در غم خاندان عصمت و طهارت(ع) شریک می‌داند پیر و جوان آمده‌اند تا ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دهند و در این غم با حضرت زهرا(س) همراهی کنند و فداکاری قمر بنی هاشم را ارج بگذارند.

آمدم آب به خیمه برسانم که نشد
چقدر غصه و غم خوردم از این غم که نشد
تیر نامرد اگر یاور مشکم میشد
میشد این آب شود چشمه زمزم که نشد

ایستگاه‌های صلواتی در مسیر هیأت‌ها و نقاط مختلف شهر برپا شده و به توزیع نذورات می‌پردازند که نمایانگر جوشش عشق اهل بیت(ع) در قلب مؤمنان و دوستداران ائمه اطهار(ع) است.

خیل عظیم ارادتمندان و محبان سالار شهیدان(ع) با حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) با برپایی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با نوای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا عباس» ارادت و عشق خود را به این خاندان نشان می‌دهند تا با کربلاییان به استقبال عاشورای حسینی بروند و رشادت آنها را یاد می‌کنند و به تجدید پیمان برای رقم زدن عاشورایی دیگر برای حق طلبی در هر زمان و مکان می‌پردازند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaueni.49no615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما