چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 69315
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضرت عباس(ع) عبد صالح خدا و نافذ البصیره هستند

قم نيوز : نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت عباس(ع) به عنوان عبد صالح خدا و نافذ البصیره بودند و این عناوین نشان می‌دهد که حضرت عباس(ع) دارای جایگاه معنوی ویژه‌ای بودند.
حضرت عباس(ع) عبد صالح خدا و نافذ البصیره هستند
حضرت عباس(ع) عبد صالح خدا و نافذ البصیره هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: روایات و احادیث فراوانی از اصحاب و اهل بیت امام حسین(ع) ذکر شده و در بین اهل بیت(ع) چهره‌هایی مانند امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، قمر بنی هاشم(ع) و حضرت زینب(س) می‌درخشند.

وی خاطرنشان کرد: قمر بنی هاشم(ع) در بین این افراد به عنوان سمبل وفاداری، شجاعت، بصیرت و فرماندهی در میدان نبرد و امور بحرانی بودند به همین دلیل ایشان علمدار لشکر سیدالشهدا(ع) محسوب می‌شدند.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسی که علمداری می‌کند باید شاخص باشد تا دوست و دشمن نسبت به او حساب ویژه‌ای باز کنند گفت: سجایای اخلاقی، ویژگی‌های جسمانی، شهامت و شجاعت حضرت عباس(ع) سبب شد ایشان علمدار لشکر امام حسین(ع) شوند.

وی با اشاره به علمداری در تاریخ گفت: امیر مؤمنان(ع) در لشکر رسول خدا(ص) و مالک اشتر در لشکر امیر مؤمنان(ع) علمدار بودند بنابراین می‌توان فهمید قمر بنی هاشم(ع) دارای چه ویژگی هایی بودند که علمداری لشکر امام حسین(ع) را بر عهده داشتند.

 

ویژگی‌های علمدار لشکر امام حسین(ع)

بنیادی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) عبد صالح خدا و نافذ البصیره بودند. این عناوین نشان می‌دهد که حضرت عباس(ع) دارای جایگاه معنوی ویژه‌ای بودند و تنها شجاعت و مباحث اخلاقی و اجتماعی نبوده است بلکه ایشان از بندگان خوب خدا محسوب می‌شدند.

وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) در زمینه عبادت و معنویت شاخص بودند گفت: وفای به عهد ناشی از ایمان است و کسی که وفای به عهد ندارد در حقیقت ایمانش کامل نیست.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: انسانی که در تمام ابعاد علمداری می‌کند و پیشرو است در بحث وفاداری نیز پیش رو خواهد بود. حضرت عباس(ع) علاوه بر اینکه وفاداری خود را نشان دادند، وفاداری خود را به دیگران نیز آموختند.

 وی یادآور شد: سیدالشهدا(ع) اصحابی داشتند که وفاداری را تا اندازه‌ای که امکان داشت نشان دادند و تا آخرین لحظه ایستادند و مقاومت کردند و یک لحظه پشیمان نشدند.

بنیادی عنوان کرد: وفاداری و ماندگاری در رکاب سیدالشهدا(ع) نشان می‌دهد که درس آموزترین درس‌های کربلا همین وفاداری به عهد بر مبنای بصیرت و اطاعت از امام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdks09.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما