پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 69327
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام میرباقری:

محبت امام حسین(ع) با خون ملت ایران عجین است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: محبت امام حسین(ع) با خون ملت ایران عجین شده است و تلاش دشمنان برای از بین بردن این محبت در کشورمان به نتیجه نمی‌رسد.
محبت امام حسین(ع) با خون ملت ایران عجین است
محبت امام حسین(ع) با خون ملت ایران عجین است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام  سید محمد مهدی میرباقری شامگاه سه شنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه هدایت انسان اظهار کرد: براساس روایات اگر خداوند بخواهد که کسی را هدایت کند، به او شرح صدر می‌دهد، مراد از شرح صدر براساس گفتار رسول اکرم(ص) نوری است که وارد قلب انسان می‌شود، علامت داشتن شرح صدر، دل کندن از قلب دنیا، میل داشتن به عالم آخرت و آماده شدن برای مرگ است.

وی ادامه داد: اصحاب امام حسین(ع) آماده مرگ بودند و با اشتیاق به سمت مرگ می‌رفتند، رضایت به دنیا، انسان را زمین گیر می‌کند و مانع از این می‌شود که او آماده مرگ باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برگزاری مجالس عزاداری حسینی، انسان‌ها را سبک بال می‌کنند، دشمنان در طول 14 قرن تلاش کردند که ایمان مومنان را ریشه کن کنند، اما موفق نشدند، دلیل این مساله همین مجالس عزاداری حسینی است، فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای برای زیبا دادن جلوه‌های دنیوی تلاش زیادی می‌کنند.

میرباقری با اشاره به استمرار انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان 4 دهه است که برای لاابالی کردن جوانان تلاش کردند، اما با این وجود شاهد هستیم که مجالس عزاداری حسینی مالامال از جوانان هستند.

وی ادامه داد: گریه برای عزاداری امام حسین(ع) مقدمه برای نورانیت برای همراهی با این امام معصوم است، اگر بخواهیم که در جبهه امام حسین(ع) باقی بمانیم، باید برای مصیبت امام معصوم گریه کنیم، انسان نباید محافل عزاداری امام حسین(ع) را رها کند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: محبت امام حسین(ع) با خون ملت ایران عجین شده است و تلاش دشمنان برای از بین بردن این محبت در کشورمان به نتیجه نمی‌رسد، ملت ایران پای امام حسین(ع) ایستاده است و شاهد حضور گسترده مردم کشورمان در مجالس عزاداری حسینی هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguw93.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما