سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 6935
حسینخانی خبرداد:

برگزاری کرسی آزاد اندیشی وحدت شیعه و سنی

قم نيوز : قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع وحدت شیعه و سنی و با حضور معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خبر داد.
برگزاری کرسی آزاد اندیشی وحدت شیعه و سنی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام هادی حسینخانی  با اشاره به برگزاری دومین نشست کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی نخستین جلسه و نشست اسفند ماه گذشته برگزار شد و این جلسه آثار مثبتی به دنبال داشت.

وی ادامه داد: با توجه به استقبالی که در حوزه علمیه از برگزاری نشست‌ نخست صورت گرفت، دومین سلسله نشست با عنوان "وحدت شیعه و سنی" ششم خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مدرسه فیضیه برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه از این نشست استقبال بسیار گسترده‌ای داشته‌اند، اضافه کرد: با توجه به ارتباط اینترنتی که وجود داشت برخی از اساتید دانشگاه‌های خارج کشور اشتیاق خود را نسبت به این نشست اعلام کرده و آمادگی خود را برای ارائه مقاله مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه شش نفر از اساتید فعال در زمینه شیعه و سنی قرار است که در این نشست به ارائه نقطه نظرات خود بپردازند، افزود: در فضای کشور مسئله شیعه و سنی مسئله‌ای چالشی است و نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد.

حسینخانی با اشاره به نقطه نظرات مختلف در خصوص وحدت شیعه و سنی افزود: یک نظر این است که وحدت را به عنوان یک راهبرد و استراتژی قبول می‌کند و نظر دیگر این است که وحدت به صورت یک تاکتیک در شرایط فعلی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه برخی نیز به صورت کلی با وحدت مخالف هستند، افزود: در این نشست شش نفر از صاحب‌نظران نظرات خود را مطرح کرده و معاون بین‌الملل حوزه نیز سخنران مهمان این جلسه بوده و بعد از بیان این نقطه نظرات به بررسی نظرات مطرح شده می‌پردازد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه استقبال از دومین نشست کرسی‌های آزاداندیشی حوزه بسیار بیشتر بوده است، گفت: بیش از ۹۰ نفر چکیده مطالب خود را ارائه کرده‌اند که شش نفری که در روز برگزاری نشست به تبیین نقطه نظرات خود می‌پردازند از میان این افراد برگزیده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نشست منحصر به قم نیست و اساتیدی از شهرستان‌ها هم آمادگی خود را برای ارائه نظرات اعلام کردند، افزود: سومین نشست نیز با توجه به فرارسیدن فصل امتحانات و تابستان مهر ماه برگزار خواهد شد و عنوان "حوزه دولتی و دولت حوزوی" برای این نشست مد نظر قرار گرفته است.

حسینخانی در خصوص ارتباط با مراکز حوزوی خارج از کشور از جمله دانشگاه الازهر تصریح کرد: با برخی از اساتید دانشگاه الازهر نیز ارتباط حاصل شده است و یکی از اساتید هم آمادگی خود را برای همکاری در این نشست اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شخصیت‌های خارجی که در ایران حضور دارند نیز در بین افرادی هستند که آمادگی خود را برای حضور در این نشست اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر تقویت فضای آزاد اندیشی تاکید داشتند و از طرح این نظرات زمینه‌هایی برای کارهای علمی بیشتر و رشد فکری در حوزه و دانشگاه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.x8pbjh8on9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما