کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

امام حسین(ع) به همه ما درس وحدت و مقاومت داد

خبرگزاری ايرنا , 30 شهريور 1397 ساعت 16:05

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه درس های قیام عاشورا باید به درستی برای مردم تبیین شود، گفت: امام حسین (ع) و یارانش به همه ما درس بصیرت، وحدت، شجاعت، شهادت طلبی، فقاهت، فهم عمیق از دین، استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظلم ظالمان را داد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسن ملک محمدی روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام ها و درس های قیام عاشورا و نهضت حسینی باید به درستی توسط حوزویان و اهل فن به جامعه و نسل جوان منتقل شود. 
وی ادامه داد: باید از یاران امام حسین(ع) درس وحدت و محبت را بگیریم، حضرت به همان میزان که با دشمنان سرسخت برخورد می کردند، رفتار ایشان با یاران ودوستان همراه با محبت و لطافت بود. 
ملک محمدی بیان داشت: در روز عاشورا همه ما باید با توسل به امام حسین (ع) به سمت خداوند متعال، تقرب پیدا کنیم. 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شرکت در مجالس عزای حسین (ع) یک فریضه و واجب الهی است، گفت: اگر حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد، امروز اثری از دین و مکتب اهل بیت(ع)باقی نمی ماند، بنابراین باید بر اقامه عزا و یادمان حضرت امام حسین (ع) تلاش همگانی داشته باشیم. 

ملک محمدی با اشاره به عشق مردم ایران به مکتب اهل بیت (ع) افزود: مردم کوفه، امام زمان خود را دعوت کرده ولی با شمشیر به استقبال او رفتند ولی مردم ایران به عشق حضرت ولیعصر (عج)، امروز از ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان (عج) و حرمین اهل بیت (ع) دفاع می کنند واینها همه نشانه بزرگی و بصیرت ملت ایران است. 

وی یادآورشد: عاشورا دانشگاه بزرگی است که استاد آن امام حسین (ع)، شاگردان آن نیز مردم و عزاداران حسینی هستند و هرکس ادب، ارادت و اخلاق داشته باشد بدون گزینش می تواند وارد این عرصه شود. 
ملک محمدی در ادامه همچنین نسبت به تلاش هایی برای اختلاف بین مردم ایران وعراق در آستانه اربعین حسینی هشدار داد و گفت: ما در اربعین حسینی، شاهد حضور زائرانی از ایران و عراق هستیم و دشمنان اسلام سعی دارند بین مسلمانان اختلاف ایجاد و آنها را نسبت به هم بدبین کنند. 
وی ادامه داد: برخی حرف ها و مطالبی که در فضای مجازی برای اختلاف بین دو ملت ایران و عراق بیان می شود توطئه دشمن بوده و زائران در این زمینه باید با صبر، متانت و اقتدا به سیره امام حسین (ع) رفتار نمایند. 
ملک محمدی اظهار داشت: همانگونه که رفتار امام حسین (ع) همراه با اغماض و رافت اسلامی بود ما نیز نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار بگیریم. 

انتهای پیام /138


کد مطلب: 69354

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69354/امام-حسین-ع-همه-درس-وحدت-مقاومت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir