شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 69378
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پیام شهردار قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

قم نيوز : شهردار قم فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و فعالان عرصه علم و دانش کشور تبریک گفت.
پیام شهردار قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
پیام شهردار قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
پیام شهردار قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

شهردار قم فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و فعالان عرصه علم و دانش کشور تبریک گفت.
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد با صدور پیامی فرارسیدن سال تحصیلی جدید و فصل علم‌اندوزی را به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و فعالان عرصه علم و دانش کشور و استان قم تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:
ماه مهر با علم و دانش و آغاز فصلی جدید برای رشد و پیشرفت عجین شده است. با آغاز فصل علم و دانش جنب و جوش چشم‌گیری در مسیر علم‌اندوزی در کشور آغاز شده و این روزها را می‌توان ایامی زرین و مقدس دانست؛ چرا که حرکتی تازه در مسیر پیشرفت علمی کشور را رقم می‌زند.

این ایام طلیعه‌ای از تعالی و شکوفایی در مسیر بالندگی علمی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب به عنوان آینده‌سازان کشور در روزهایی قرار می‌گیرند که فرصتی برای قدم گذاشتن در مسیر کسب دانش و اندیشه به عنوان حرکتی مقدس، است، همان‌گونه که پیامبر اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) فرمودند: «ما من خارج خرج من بیته فی طلب العلم إلّا وضعت له الملائکه أجنحتها رضا بما یصنع حتّى یرجع»؛ هر که از خانه خویش به طلب دانش بیرون شود فرشتگان به سبب رضایتى که از رفتار او دارند بالهاى خویش براى وى بگسترند تا باز گردد.

تقارن ایام آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) فرصتی است تا در آستانه 40 سالگی انقلاب، بیش از پیش جامعه علم اندوزان با آرمان‌های انقلاب و اسلام و عاشورا آشنا شوند. مسیری که قریب به 40 سال قبل در راه آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی آغاز شد امروز باید نسل به نسل منتقل شده و با شور و شعور حسینی و عاشورایی توسط جوانان و نوجوانان ادامه پیدا کند تا روز به روز نظام اسلامی همچون گذشته بتواند بالنده‌تر در مسیر آزادی‌خواهی گام‌ بردارد.

اینجانب ضمن تبریک این ایام به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه، توفیق روزافزون ایشان در مسیر کسب علم، دانش و اندیشه را خواهانم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc41qe.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما