شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 69398
منبع : خبرگزاری مهر
لاریجانی در مراسم رژه بندرعباس:

نیروهای مسلح ایران آمادگی ایستادگی مقابل هر تهدیدی را دارند

قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار هستند و آمادگی ایستادگی در مقابل هر تهدیدی را دارند.
نیروهای مسلح ایران آمادگی ایستادگی مقابل هر تهدیدی را دارند
نیروهای مسلح ایران آمادگی ایستادگی مقابل هر تهدیدی را دارند
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی صبح شنبه در مراسم رژه ملی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس ضمن درود بر شهدای انقلاب اسلامی، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان غیور و عرض سلام به فرماندهی معظم کل قوا بیان داشت:  فداکاری نیروهای مسلح در ذهن ملت ایران اسلامی باقی خواهد ماند، امروز روز حمله صدام حسین به خاک جمهوری اسلامی ایران و ثبت طولانی ترین جنگ قرن است.

وی عنوان کرد: صدام با نیتی که داشت و تحریکی که از سوی نیروهای منطقه ای و فرامنطقه ای داشت فکر می کرد با ارتش خود که آن را با همکاری کشورهای فرامنطقه ای قدرتمند و تجهیز کرده بود می تواند ملت ایران را به زانو درآورد و با اشغال خاک جمهوری اسلامی، ایران را تسلیم خواسته خود کند. همگان دیدند که به هیچ کدام از آرزوهای خود نرسید و علیرغم خسارت های مالی و جانی اما امروز اثری از صدام حسین و ارتش آن زمان نیست و صدام نفرت همگان را برای خود به جا گذاشت.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز روابطی دوستانه و برادرانه  بین مردم ایران و عراق وجود دارد و دولت های دو کشور روابط دوستانه دارند. نیروهای مسلح عراق دوباره شکل گرفت و در خدمت ملت عراق است و در جنگ با نیروهای تروریستی است.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آماده تر از گذشته آماده دفاع از کشور است و این قدرت اهدایی هیچ دولت بیگانه نیست و تدابیر فرماندهان غیور و جوانان کشور است.

وی با برشمردن چهار علت به عنوان قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به قدرتی رسیده است که آمادگی ایستادن در مقابل هر قلدر مستی را دارند. همچنین  آماده یاری رساندن به هر دوست و همسایه در منطقه است و دوستان خود را در برابر نقشه‌های زیاده خواهانه آمریکا یاری می‌کند. همان طور که در سوریه و عراق این گونه رفتار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: آمریکا روش دیگری را برای مبارزه با ملت ایران انتخاب کرده است، یکی از شگردهای آنان که شبانه روز آن را دنبال می‌کنند، ایجاد هراس تصنعی در کشورهای منطقه و اعزام هیئت های به ظاهر سیاسی، اما در حقیقت هیئت های امنیتی و اطلاعاتی به این کشورها است که خاطر کشورهای منطقه به ویژه‌ برادران دوست عرب‌مان در منطقه را نسبت به ایران بترسانند.

ترامپ هیچ ارزشی برای عرب ها قائل نیست

لاریجانی خطاب به سران کشورهای اسلامی  و اعراب خاورمیانه، گفت‌: به شما می‌گویم که آنها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند. خودتان بهتر از ما می دانید که آنان (آمریکایی) به دنبال غارت ثروت شما هستند، اما برخی در منطقه تصور می‌کردند که با ریاست جمهوری ترامپ به آمال و آرزوهایشان می رسند. ترامپ نشان داد جز به چپاول دارایی‌های شما  هیچ ارزشی برای عرب‌ها قائل نیست.

وی گفت: متاسفانه ترامپ برای فلسطینی‌ها و عرب ها ارزشی قائل نیست، انتخاب او رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

لاریجانی خطاب به سران کشورهای اسلامی متذکر شد: ما و شما باید هوشیار باشیم و نباید اجازه تکرار تجربه صدام حسین را بدهیم. آمریکایی‌ها برای شوراندن صدام علیه جمهوری اسلامی ایران وعده‌های آن چنانی به او دادند. اما تجربه تاریخی برای ما و شما باقی ماند. صدام با شعارهای جاهلی صدر اسلام تلاش بسیاری در تحریک اعراب علیه جمهوری اسلامی ایران داشت، اما گویا فراموش کرده بود که مسلمانان یک خدای واحد قادر متعال و یک کتاب و قبله و پیامبر دارند. برادران، خلیج فارس، خلیج آشتی و دوستی بین ماست. نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا میان ما و شما ماجراجویی کند.

وی با هشدار به برخی کشورهای منطقه، گفت‌: برخی به خاطر دریافت سلاح‌های آن چنانی مراقب باشند دچار اشتباه نشوند. از هم اکنون اعلام می‌کنیم در برابر هر اقدام تهدید آمیز، واکنش نشان خواهیم داد و آمریکایی ها را در منطقه رها نخواهیم کرد. آمریکا و ترامپ و پمپئو خیرخواه نیستند، دشمن منطقه و دنبال غارت ثروت شما هستند.

لاریجانی اظهارداشت: انتخاب آمریکا، رژیم صهیونیستی است و برای اعراب و فلسطین ارزشی قائل نیستند.تکرار تجربه صدام که فریب آمریکا را خورد کافی است. در مقابل خوی اخاذی آمریکا راهی جز نصیحت به کشورهای منطقه و خیرخواهی نداریم.

دهان آمریکا و هرکس با آنها علیه ایران اقدام کند را خرد خواهیم کرد

وی افزود: در برابر تهدیدات آمریکا هم نیروهای مسلح ما دهان آنها و هرکس با آنها علیه ملت ایران همراهی کند، خرد می کنند. در پاسخ تحرک بی خردانه شان هرگز آنها را رها نمی کنیم و نباید فریب برخی تسلیحات خود را بخورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاه در روابط با همسایه ها هزینه دادیم و گذشت کردیم، موقع حمله صدام به کویت جانب آنها را گرفتیم و برادری خود را ثابت کردیم هرچند می دانستیم در جنگ به صدام کمک کردند.

وی با اظهار اینکه احتیاجی به کدخدای ستمگر نیست  تاکید کرد: راهکار ترامپ، ترساندن کشورهای منطقه از ایران و سوق دادن شان به سمت اسراییل است. قدر ایران و نیروهای مسلح ایران را بدانید که جلوی تهدیدات آمریکا ایستاده و اگر آمریکا فرصت کند، شما را به پابوس نتانیاهو می برد و یهود را بر کعبه مسلط می کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آنها که در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند جنگ علیه ملت ایران به راه بیندازند، با مکر و خدعه وارد شده‌اند. شما کنار ملت ایران نیستید، شما به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران، علیه کودکان، علیه زنان و بیماران ملت ما برخاسته‌اید و درست مثل تروریست‌ها عمل می‌کنید که به زنان و کودکان و افراد بیگناه حمله می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها نوعی تروریست دولتی را رهبری می‌کند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی زده‌اند و اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا چیز دیگری ندارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcevx8p.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما