يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 69407
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون آموزش و پرورش:

941مربی و معاون پرورشی درمدارس قم فعال شدند

قم نيوز : معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: 941 مربی و معاون پرورشی در مدارس این استان فعالیت خود را آغاز کردند.
941مربی و معاون پرورشی درمدارس قم فعال شدند
941مربی و معاون پرورشی درمدارس قم فعال شدند
به گزارش قم نیوز ناصر حمزه ای روز یکشنبه با بیان این که نسبت به جمعیت مدارس، مربی یا معاون پرورشی فعالیت می کند، افزود: به هرمدرسه ای که از 150 تا 200 دانش آموز داشته باشد، معاون یا مربی پرورشی، بین 200 تا 350 دانش آموز، معاون پرورشی و هر مدرسه ای که بیش از 350 دانش آموز داشته باشد، علاوه بر معاون ،به تناسب هر 15 دانش آموز، یک ساعت مربی پرورشی تعلق می گیرد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع نمازجماعت در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در کلیه مراکز آموزشی این استان نمازخانه وجود دارد و نماز جماعت درتمام مدارس از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم اقامه می شود.
وی اضافه کرد: کمتر از 10 مدرسه روستایی با جمعیت بسیار کم، نمازخانه مستقل وجود ندارد و نماز جماعت معمولا در یکی از کلاس ها، راهرو یا حیاط مدرسه برگزار خواهد شد.
حمزه ای گفت: امروز همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ نماز ظهر به صورت نمادین توسط امامان جمعه استان در چهار ناحیه نواخته می شود.
به گفته وی،طبق سند راهبردی توسعه، نیم ساعت اززمان برنامه درسی دانش آموزان به نمازاختصاص داردکه در این رابطه 648 امام جماعت روحانی نماز را در مدارس اقامه می کنند.

* 30 میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس قم خریداری شد
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز گفت: امسال حدود 30 میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز مدارس خریداری و توزیع شده است.
سهراب مقدمی اضافه کرد: این تجهیزات شامل لوازم آزمایشگاهی، تجهیزات هنرستان ها، میز، نیمکت، لوازم ورزشی، لوازم جایگزین و لوازم هوشمند سازی می باشد.
وی بیان کرد: با توجه به این که تمام مدارس نیاز به تعمیرات جزیی داشتند، اعتباری نیز به این امر اختصاص داده شد و تعمیرات جزیی در همه مدارس اجرا گردید.
وی گفت: یکی از اقدامات امسال بهسازی فضای مدارس و اداره های آموزش و پرورش برای سهولت در تردد معلولان بود.
در سال تحصیلی جدید، حدود 255 هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می شوند.



انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcfejdv.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما