کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد برجسته حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های مکتب امام حسین(ع) است

خبرگزاری تسنیم , 1 مهر 1397 ساعت 10:50

استاد برجسته حوزه علمیه قم رمز پیروزی انقلاب اسلامی را پیروی از مکتب امام حسین(ع) دانست


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد امشب در همایش حماسه حسینی، قیام خمینی که در میدان روح‌الله برگزار شد، با اشاره به برگزاری سومین سال برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش با تجمع هیئات مذهبی برگزار می‌شود که حرکتی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه انعطاف‌ناپذیری امام حسین(ع) در امام راحل نیز وجود داشت، افزود: همان‌گونه که امام حسین (ع) در راه خدا و حق همه‌چیز خود را فدا کرد امام راحل نیز با شجاعت در این مسیر همه‌چیز خود را در راه انقلاب گذاشته بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، انقلاب امام حسین(ع) را انقلابی ارزشی به تمام معنا دانست و گفت: حرکت ارزشی امام حسین(ع) با ذلت نپذیرفتن آن امام بزرگوار دارای زیبایی‌های فراوانی بود که دوست و دشمن بر آن اعتراف کرده‌اند و از آن امام همام به عنوان بزرگترین انسانی که زیر بار ذلت نرفت یاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) درس غیرت و مردانگی را به انسان‌ها آموخت، ابراز کرد: شعارهای امام حسین(ع) نشات گرفته‌شده از شعور آن امام بزرگوار بود و با نگاهی به قیام امام راحل نیز به این نکته پی می‌بریم که امام خمینی(ره) با الگوگیری از حرکت امام حسین(ع) انقلاب را به سرانجام رساندند.

نظری‌منفرد با بیان اینکه الگوی گاندی نیز امام حسین(ع) بوده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با ایثار داشته‌های خود تا بهمن سال 57 سختی‌ها و تهدیدات فراوان را تحمل کردند تا مردم بتوانند آزاد زندگی کنند.

وی قاطعیت در رفتار و کردار را شاخصه مهم امام خمینی(ره) و برگرفته‌شده از امام حسین(ع) دانست و افزود: انسان‌هایی که خیرخواه مردم و جامعه هستند همواره جان خود را در کف دست گرفته‌ و ما یادمان نمی‌رود که شهدایمان با فریادهای یا حسین چگونه در جبهه‌های جنگ خودنمایی می‌کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مادامی‌که ما از ارزش‌ها و دین خدا حمایت کنیم بدانید هیچ آسیبی به ما نمی‌رسد، چراکه این وعده الهی بوده و تخطی در این وعده امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به حادثه تروریستی امروز در اهواز عنوان کرد: دشمنان امروز می‌خواستند خودی نشان دهند و تیرشان به سنگ خورد ولی باید بدانند مردم ما روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند و ظلم‌های فراوانی را دیده‌اند ولی دست از اسلام بر نداشته‌اند.

‌وی ابراز کرد: نهال بزرگی که امام راحل غرس کرده و با خون شهدا آبیاری شده است، ما پاسدار آن باید باشیم و با درایت رهبر انقلاب و وجود مسئولان دلسوز مشکلات مردم را حل کنیم.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 69411

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69411/انقلاب-اسلامی-برگرفته-آموزه-های-مکتب-امام-حسین-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir