يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 69424
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم:

مدیریت چندگانه بافت فرسوده سبب بروز در مورد بافت فرسوده شده است

قم نيوز : شهردار قم گفت: مدیریت چندگانه در این زمینه سبب بروز مشکلات و عدم پیشرفت اقدامات در مورد بافت فرسوده شده و در بازآفرینی بافت فرسوده نیازمند کمک شهروندان و بخش خصوصی است.
مدیریت چندگانه بافت فرسوده سبب بروز در مورد بافت فرسوده شده است
مدیریت چندگانه بافت فرسوده سبب بروز در مورد بافت فرسوده شده است
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری قم در زمینه بافت فرسوده، اظهار داشت: چند وقت پیش جلسه با رئیس‌جمهور در این رابطه برگزار و وزارت راه و شهرسازی الگویی در رابطه با این بافت‌ها و سطح معابر، خدمات، طبقات و غیره ارائه نمود.

شهردار قم با بیان اینکه مقرر شده جلسه‌ای بین شهرداران کلان‌شهرهای کشور در رابطه با بافت فرسوده برگزار شود، ابراز کرد: اکثر شهرهای کشور درگیر این موضوع هستند و نمی‌توان از ظرفیت بافت فرسوده با توجه به وجود تأسیسات شهری که هزینه عظیمی برای آن شده در کنار قدمت و بافت فرهنگی آن گذشت.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه بازآفرینی بافت فرسوده نیازمند کمک شهروندان و بخش خصوصی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید در بافت فرسوده با ارائه تسهیلات کم‌بهره حمایت شود تا بخش خصوصی برای جبران سود خود به دنبال افزایش طبقات نباشند، چراکه تا زمانی که سودی برای بخش خصوصی نباشد آن‌ها ورود نمی‌کنند.

وی احیای بافت فرسوده در قم را نیازمند همخوانی با طرح تفصیلی شهر دانست و افزود: خیلی در این بافت علاقه‌مند به ماندن هستند و در حال حاضر بیش از 700 هزار نفر در بافت فرسوده شهر قم سکونت دارند.

شهردار قم با انتقاد از مدیریت چندگانه در زمینه بافت فرسوده، عنوان کرد: مدیریت چندگانه در این زمینه سبب بروز مشکلات و عدم پیشرفت اقدامات در مورد بافت فرسوده شده است و برنامه‌ریزی‌ها باید درباره این بافت‌ها واقع‌بینانه باشد.

سقائیان‌نژاد با گلایه‌مندی از سیاست‌های مالی در زمینه احیای بافت فرسوده در کشور، خاطرنشان کرد: قرار بود وام 4 درصد ارائه شود که این کار رخ نداد و متأسفانه دولت نیز در زمینه بافت فرسوده کمک چندانی نمی‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceee8p.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما