کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش:

نظر شهید بهشتی درباره کارکرد ویژه مدارس

خبرگزاری فارس , 1 مهر 1397 ساعت 16:45

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شهید بهشتی معتقد بود علاوه بر حوزه علمیه باید در مدارس هم نیروهای وفادار به اسلام تربیت شوند و خروجی مدرسه دین و دانش باید نیروهای وفادار به اسلام و نظام اسلامی باشد.


به گزارش قم نیوز مهدی نوید پیش از ظهر امروز در آیین زنگ مهر و شروع سال تحصیلی جدید که در مدرسه دین و دانش برگزارشد، ضمن تسلیت ایام محرم و محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، با بیان اینکه تقارن شروع سال تحصیلی و ایام محرم برای آموزش و پرورش الهام بخش است گفت: اگر بخواهیم پیام عاشورا را در یک جمله خلاصه کنیم، به فرازی از زیارت اربعین می‌رسیم که این قیام برای رهایی انسان‌ها از جهل و نادانی است که معلمان و مسئولین آموزش و پرورش تلاش دارند در این راه قدم بردارند، همانطور که رزمندگان ما این پیام را دریافت کردند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افتتاح سال تحصیلی در مدرسه دین ودانش که به دست شهید بهشتی تأسیس شده است موضوعیت دارد، اظهار کرد: شهید بهشتی فقط یک چهره قضایی نبوده است، او بیشتر عمر خود را به تعلیم و معلمی گذرانده است و به فعالیت آموزشی مشغول بوده است.

نوید با اشاره به نامگذاری این مدرسه گفت: این واحد آموزشی را به این دلیل دین ودانش نامیدند که در گذشته فرض براین بوده است که دین از دانش جدا است، این نامگذاری برای از بین بردن این فرض غلط بوده است.

وی هدف از تأسیس این مدرسه را کادرسازی برای اسلام و مکتب اسلام دانست و ادامه داد: شهید بهشتی معتقد بود علاوه بر حوزه علمیه باید در مدارس هم نیروهای وفادار به اسلام تربیت شوند، خروجی این مدرسه باید نیروهای وفادار به اسلام ونظام اسلامی باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان اینکه در این مدرسه شخصیت‌هایی که هم از نظر علمی و هم از نظر اسلامی مقام بالایی داشته اند حضور داشته‌اند، گفت: باید شخصیت شهید بهشتی را الگو قرار داد، یکی از ویژگی‌های او نظم است و این نظم حتی در ملاقات‌های ایشان نمایان بوده است.

نوید با بیان اینکه شهید بهشتی اهل تدبر بوده است ادامه داد: شهید بهشتی فهم عمیقی از اسلام داشته و اهل خرافات نبوده است، رفتار و کردار او الگوی دانش آموزان آن زمان بوده است بطوری که نشانه‌های شخصیتی شهید بهشتی در دانش آموزان نمایان بوده است.

وی با اشاره به صلابت رأی شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی عزم جدی در کارها داشته است، زیرا هدف مشخصی در زندگی داشته است، هدف او حاکمیت دین و تربیت اسلامی انسان‌ها بوده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه مدرسه ماندگار ادامه داد: در کل کشور سوابق مدارس بررسی شده است و مدارسی به عنوان مدرسه ماندگار معرفی شده‌اند، خبر خوشی که باید بدهم این است که در استان قم علاوه بر مدرسه شیخ صدوق، مدرسه دین و دانش نیز به جمع مدارس ماندگار اضافه شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 69425

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69425/نظر-شهید-بهشتی-درباره-کارکرد-ویژه-مدارس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir