کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در وزن 60 كيلوگرم

فرنگي‌كار قم به مدال برنز كشتي دنيا دست يافت

خبرگزاری فارس , 1 مهر 1397 ساعت 16:01

كشتي‌گير جوان استان قم با كسب مقام سوم به نشان برنز پيكارهاي كشتي فرنگي قهرماني 2018 رده سني جوانان جهان دست يافت.


به گزارش قم نیوز رقابت‌های 2018 کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان دومین تجربه علیرضا نجاتی فرنگی‌کار جوان، خوش‌آتیه و مستعد استان قم بود که برای دومین بار نیز با موفقیت وی در کسب رتبه سوم و نشان برنز دنیا به پایان رسید.

این کشتی‌گیر که یکی از نخبه‌های مستعد و آینده‌دار کارخانه استعدادیابی کشتی فرنگی استان قم به شمار می‌رود و از رده‌ سنی نونهالان در این رشته فعالیت می‌کند، سال 2014 عضو تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود که به مقام سوم و نشان برنز دست یافت.

نجاتی که دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا نیز محسوب می‌شود، این بار در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران و برای دومین برا حضور در رقابت‌های جهانی این رشته را تجربه کرد تا با یک رتبه سومی دیگر، دومین نشان برنز خود را از رقابت‌های جهانی کسب کند.

در حالی که مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در سال 2018 به میزبانی کشور اسلوواکی به انجام رسید، سعید عباسی داور ‌بین‌المللی کشتی استان قم نیز یکی از داوران قضاوت کننده در این رقابت‌ها بود، ضمن اینکه علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم به میدان رفت و برنز گرفت.

در وزن 60 کیلوگرم این دوره از رقابت‌ها 23 کشتی‌گیر از کشورهای مختلف حضور داشتند و علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف ایلیف از بلغارستان رفت و با شکست 10 بر صفر حریف خود به دور سوم رسید که در این مرحله آندرج گاینس کشتی‌گیر آلمانی را مغلوب 9 بر صفر کرد.

برتری مقابل حریف آلمانی موجب شد تا نجاتی به مرحله نیمه نهایی برسد اما در جدال با کشتی‌گیر اهل کشور هند تن به شکست داد تا راهی مسابقه رده‌بندی شده و با پیروزی 9بر صفر برابر ‎کوروچکین از اوکراین صاحب مدال برنز مسابقات 2018 کشتی فرنگی جوانان جهان شود

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69427

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69427/فرنگي-كار-قم-مدال-برنز-كشتي-دنيا-دست-يافت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir