کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

زنگ اقامه نماز جماعت در مدارس قم زده شد

خبرگزاری مهر , 1 مهر 1397 ساعت 18:43

مراسم نواختن زنگ نماز جماعت در مدارس استان قم با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و مسئولان استان در نخسیتن روز از سال تحصیلی برگزار شد.


به گزارش قم نیوز زنگ نماز جماعت در مدارس ظهر یکشنبه با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم و محمد خامه‌یار رئیس اقامه نماز قم و برخی از مسئولان قم در نخستین روز از سال تحصیلی در دبیرستان نجمیه قم نواخته شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: تصویر انسان از خویشتن از موضوعات مهم اخلاقی است و دانش آموزان در این سنی که هستند باید تلاش کنند تصویر آینده خود و دورنمایی که از  خود به تصویر می‌کشند را مراقبت کنند.

وی ابراز داشت: دانش آموزی که در سن نوجوانی و جوانی است اگر از خود تصویر کوچک و ناقصی داشته باشد حتما در زندگی شکست خواهد خورد و لذا توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه قم با بیان اینکه استعداد انسان از تصویر و برنامه‌ای که برای آینده خود دارد شکوفا می‌شود، افزود: تصاویر بلند انسان را به درجات والا می‌رساند.

احیای دین در نسل جوان تضمین کننده آینده کشور است

وی دانش آموزان را به توجه بر عبادت سفارش کرد و گفت: توجه داشته باشید که نباید عبادت را ظاهر خشک و قالب استاندارد شده در نظر بگیرید؛ احیای دین در نسل جوان تضمین کننده آینده کشور است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: نماز دو رکن دارد که عبارتند از معرفت و انگیزه؛ معرفت یعنی شناخت خدا و شناخت خویش و هرچه در این مسیر پیش برویم عبادت ما با معناتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید طوری نماز بخوانیم که گویی آخرین نماز ما است، گفت: در دیگر مسائل نیز باید این گونه فکر کنیم و هر فرصتی را آخرین فرصت زندگی تلقی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: کشوری زنده است که به گذشته مقاومت و جهاد خود افتخار کند به این خاطر باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم.

وی آموزش و پرورش را از مهم‌ترین نهادهای کشور دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش باید پیشگام حل مشکلات باشد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69439

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69439/زنگ-اقامه-نماز-جماعت-مدارس-قم-زده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir