دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 69447
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل پدافند غیرعامل:

تشکیل قرارگاه سایبری درقم ضرورت دارد

قم نيوز : مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت:تشکیل قرارگاه سایبری دراین استان برای رصد جریان تبادل اطلاعات و امنیت داده ها، اقدامی ضروری است که در حال پیگیری آن هستیم.
تشکیل قرارگاه سایبری درقم ضرورت دارد
تشکیل قرارگاه سایبری درقم ضرورت دارد
به گزارش قم نیوز مهدی متقیان روز دوشنبه بیان کرد: تمام دستگاه های فعال در حوزه سایبری ، عضو این قرارگاه شده و تمام فعالیت های مورد نظر در فضای مجازی استان به صورت منسجم توسط آن، پایش می شود.

وی افزود: تشکیل کارگروه سایبری استان اقدام دیگری است که به زودی توسط اداره کل پدافند غیرعامل قم، انجام می شود و در آن با همکاری دستگاه های اجرایی فعال دراین حوزه و نهادهای نظامی و امنیتی کار منسجمی در خصوص امنیت سایبری ، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قم یک استان خاص است که جایگاه بین المللی دارد، بنابراین پایش امنیت سایبری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید فضای سایبری آن از تاب آوری بالایی در مقابل تهدیدهای احتمالی برخوردار باشد.

متقیان بااشاره به انجام مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان،گفت: یکی از بخش های مهم مورد توجه در تدوین این طرح، موضوع امنیت سایبری استان است که در زیرشاخه های مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با همراهی همه نهادهای فعال در فضای سایبری استان و مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه متولی آن برای رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل و مقابله با تهدیدهای احتمالی، امنیت سایبری قم به نحو چشمگیری ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: نهادهای علمی که در زمینه آگاهی بخشی، پشتیبانی و امداد رسانی در فضای سایبری فعالیت می کند، با ارائه مدل های پژوهشی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و افراد فعال در حوزه سایبر، نقش بسیار قابل توجهی در افزایش سطح امنیت سایبری استان خواهند داشت که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم، همچنین با اشاره به اهمیت مقابله با تهدیدهای نوین دشمن از جمله در فضای سایبری، گفت: موضوع هوشمند سازی شهر قم که قرار است در آن با استفاده از فضای سایبر، بسیاری از امکانات مورد نیاز مردم به صورت مجازی در اختیار شهروندان قرار گیرد، ایده خوبی است اما برای عملیاتی ساختن آن باید به نکات امنیتی و رعایت اصول پدافند غیرعامل توجه داشت تا از آسیب های احتمالی ناشی از آن جلوگیری شود.

وی افزود: هوشمند سازی این شهر نیازمند رعایت ضوابط پدافند غیرعامل است تا در کنار مزایای بسیاری که می تواند داشته باشد به بستری برای تهدیدهای جدید تبدیل نشود.

فرهنگ سازی و سیاست گذاری های لازم برای حرکت به سمت شهر هوشمند از سه سال گذشته در قم آغاز شده است، یکی از راهبردهای کلی برای مدیریت جدید شهری حرکت به سمت هوشمندسازی شهرها و استفاده هرچه مفیدتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظارت، کنترل و عملیات شهری می باشد.

در شهر هوشمند ابعاد مختلف از جمله مدیریت انرژی، حمل و نقل شهری، محیط زیست، مصرف آب، مباحث حاکمیتی و سیاست گذاری، حوزه بهداشت عمومی و اقتصاد مورد توجه قرار می گیرد.
در این مدل می توان اشیاء مختلفی که در داخل شهر باید نظارت و مدیریت شود را از طریق سیستم های اطلاعاتی به هم پیوند داد و مدیریت یکپارچه ای روی آن ها اعمال کرد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjaxem.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما