دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 69456
منبع : خبرگزاری ايرنا

باند سارقان سابقه دار مغازه در قم منهدم شد

قم نيوز : رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم از انهدام باند سارقان سابقه دار مغازه در این استان خبر داد و گفت: متهمان به 18 فقره سرقت اعتراف کردند.
باند سارقان سابقه دار مغازه در قم منهدم شد
باند سارقان سابقه دار مغازه در قم منهدم شد
به گزارش قم نیوز سرهنگ احمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در قم توسط سرنشینان یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه پراید، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه با انجام اقدام های لازم، محل اختفای متهمان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی استان طی عملیات پلیسی، سه تن در این رابطه توسط واحدهای گشتی کلانتری 11، 16 و 14 دستگیر شدند.
وی ادامه داد: با انتقال این افراد به پلیس آگاهی استان و مواجهه با مدارک بدست آمده به 18 فقره سرقت از مغازه ها اعتراف کردند.
کرمی با اشاره به دستگیری سه مالخر در این رابطه، افزود: در نهایت متهمان به انضمام پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

** اعتراف سارق پارکینگ منازل آپارتمانی به 16 فقره سرقت در قم
رئیس پلیس آگاهی قم همچنین از دستگیری یک سارق سابقه دار پارکینگ منازل آپارتمانی در قم خبر داد و گفت: متهم به 16 فقره سرقت اعتراف کرد.
کرمی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از پارکینگ منازل آپارتمانی در قم، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که خودرو پراید متهم شناسایی و نامبرده نیز با انجام اقدام های پلیسی دستگیر شد.
وی با اشاره به این که وی از سارقان سابقه دار است، اظهار داشت: نامبرده طی تحقیقات ماموران آگاهی استان به 16 فقره سرقت از پارکینگ منازل آپارتمانی در قم اعتراف کرد.

** اعتراف سارقان داخل خودرو به 40 فقره در قم
جانشین فرمانده انتظامی قم نیز گفت: با تلاش ماموران استان، 2 سارق داخل خودرو دستگیر و به 40 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ صیاد درویشی ادامه داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت.
به گفته وی، تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که متهم و همدستش حین پرسه زنی در سطح شهر شناسایی و دستگیر شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اعتراف این افراد به 40 فقره سرقت داخل خودرو، گفت: در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.
درویشی از شهروندان خواست، خودروی خود را به تجهیزات بازدارنده و وسایل ایمنی تجهیز کنند.

** شهروندان مراقب ربات های جاسوسی در فضای مجازی باشند
همچنین رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم گفت: مدتی است کلاهبرداران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار ابزارها و ایجاد ربات ها و کانال هایی تحت عنوان صیغه یاب، دوست یاب، دوربین لخت کن و ردیاب اقدام به هک و سرقت اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی کاربران می‌کنند.
سرهنگ علی موالی افزود: شگرد برخی از این ابزارها اینگونه است که با انتشار و تبلیغ ابزار جاسوسی و هنگام دانلود و نصب آن توسط کاربران در تلفن همراه جهت فعال شدن نرم افزار مبلغ ناچیزی را درخواست کرده و کاربر برای پرداخت آن به درگاه ها و صفحات جعلی بانکی منتقل می شود و بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی، این اطلاعات به شخص سومی ارسال شده که می تواند از حساب بانکی وی برداشت کند.

وی اضافه کرد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین اینگونه نرم افزارهای جاسوسی نیافتند و هیچ گونه نرم افزاری با این عنوان‌ها در سیستم‌های هوشمند خود نصب نکنند زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجربه هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران می‌شود.

پلیس فتا از تمامی کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjmxem.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما