دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 69470
منبع : خبرگزاری مهر
با سخنرانی آیت الله سبحانی؛

مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود

قم نيوز : معاون پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب جامعه المصطفی العالمیه چهارم مهرماه با سخنرانی آیت الله سبحانی برگزار می‌شود.
مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود
مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجید خالق‌پور، پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مرکز جامعه المصطفی العالمیه تشکیل شد، با اشاره به اینکه شعار سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه «آموزش اثربخش» است، گفت: سبک ارائه دروس این مرکز به‌ گونه‌ای است که طلاب بتوانند در سایر کشورها در حوزه‌های دانشی اثربخش باشند.

وی ادامه داد: ما در این مرکز در راستای تربیت شخصیت‌های وارسته تلاش می‌کنیم تا حوزه‌های معرفتی بشر را درک کنند و آن را اعتلا و ارتقا بخشند.

معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی افزود: طلاب جامعه المصطفی العالمیه متناسب با سطح آموزشی‌شان می‌توانند در کشور خویش منشأ اثر باشند و در اکثر سمت‌های علمی و مدیریتی در کشورهای مختلف از میان فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه حضور دارند.

حجت‌الاسلام خالق پور با اشاره به اینکه از ۱۰۰ ملیت در جامعه المصطفی العالمیه حضور دارند، عنوان کرد: این مرکز توانسته این تنوع فرهنگی طلاب را به‌خوبی مدیریت کند و در واقع جامعه المصطفی توانسته طلاب این مرکز را از لحاظ تربیتی، فرهنگی و عاطفی مدیریت کند.

وی جامعه المصطفی العالمیه را مانند یک وزارت علمی دانست و تصریح کرد: این مرکز سیاست‌های کلان ۵۰۰ مرکز آموزشی را با نگاه حوزوی طراحی کرده، در حالی که نظام آن به شکل دانشگاهی است و در رشته‌های علوم انسانی و سایر علوم ورود پیدا کرده است.

معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ جامعه المصطفی العالمیه با حضور جمعی از فضلا، اساتید و طلاب این مرکز روز چهارشنبه رأس ساعت ۹ و سی دقیقه در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم آیت‌الله‌العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید و آیت‌الله‌ اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و ریاست جامعه المصطفی العالمیه سخنرانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام خالق پور اظهار کرد: در پایان مراسم لوح تقدیر و جوایزی به طلاب و نخبگان برتر اهدا می‌شود که این مراسم با توجه به بین‌المللی بودن جامعه المصطفی العالمیه حائز اهمیت زیادی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین نمایشگاهی در حاشیه مراسم برپاشده که در آن انتشارات المصطفی و دستاوردهای فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان این مرکز در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxjdv.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما