کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 2 مهر 1397 ساعت 21:30

مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با حضور طلاب، دانش پژوهان و اساتید جامعه المصطفی برگزار شد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مهدی زاده، در ابتدای مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه با عنایت صاحب الزمان(عج) همواره در امر تحصیل و تهذیب موفق و سربلند باشیم.

وی در ادامه گزارشی از روند آموزشی و تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی ارائه نمود و اذعان داشت: در سال جدید تحصیلی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی بیش از 1750 طلبه و دانش پژوه، مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام مهدی زاده با اشاره به این که در بخش زبان فارسی و تمهیدیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی بیش از 330 نفر در حال تحصیل هستند، اذعان داشت: در دوره مکالمه عربی 60 نفر، 950 نفر دوره کارشناسی، 360 نفر دوره کارشناسی ارشد، مقطع دکتری 43 نفر و در سطح 4 رشته فقه و خانواده در خدمت 5 نفر از طلاب هستیم.

معاون آموزش مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان این که 43 نفر از طلاب مقطع کارشناسی ارشد در حال دفاع از پایان نامه و رساله های علمی هستند، اظهار داشت: تاکنون بیش از 150 نفر از طلاب و دانش پژوهان دوره ارشد موفق به دفاع از پایان نامه خود شده اند و 18 نفر از طلاب نیز مشغول دفاع از رساله دکتری خود هستند.

وی با تأکید بر این که تاکنون بالغ بر 1820 نفر از بنت الهدی فارغ التحصیل شده اند، اذعان داشت: ضابطه مند سازی امورات آموزشی از مهمترین اهداف معاونت اموزش در سال جاری به شمار می رود.

حجت الاسلام مهدی زاده افزود: ضمن بررسی مجدد آئین نامه های آموزشی، تلاش شده، تا اقتضائات و شرایط خاص خواهران مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش مجتمع آموزش عالی بنت الهدی به اخذ مجوز راه اندازی 19 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: هم اکنون در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی 13 رشته به طلاب و دانش پژوهان ارجمند ارائه می شود.

وی با بیان این که به علت فقدان متقاضی و عدم کسب نساب لازم، از 19 رشته و گرایشی که مجوز ارائه آن اخذ شده، تنها 7 رشته و گرایش فعال شده، یادآور شد: مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، مجوز راه اندازی 5 رشته دین و رسانه، تبلیغ و ارتباطات، فلسفه اسلامی و مطالعات اسلامی به زبان های مختلف را جدیدا اخذ نموده است.

معاون آموزش مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به این که در مقطع دکتری مجوز ارائه 8 رشته اخذ و 6 رشته نیز در حال اجرا است، اذعان داشت: این آمارها به لحاظ محدودیت ها و تنگناهای آموزشی است و مجتمع آموزش علی بنت الهدی آمادگی دارد تا در صورت بهبود تنگناها، با تمسک بر دیگر ظرفیت ها، فعالیت خود را تا 2 برابر آمارهای فعلی ارتقاد بخشد.

حجت الاسلام مهدی زاده در پایان به اخذ مجوز برگزاری دوره های پودمانی به زبان های مختلف اشاره نمود و ابراز داشت: در بخش زبان عربی و انگلیسی دوره ها کوتاه مدت در حال برگزاری است و در صددیم تا دوره های فاخری را به صورت مستقل به زبان عربی و فارسی برگزار نماییم.

 انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69481

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69481/مراسم-آغاز-سال-تحصیلی-مجتمع-آموزش-عالی-بنت-الهدی-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir