دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 69482
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه؛

مردم و مسئولین زلزله زدگان کرمانشاه را فراموش نکنند

قم نيوز : حجت الاسلام حمید ملکی خواستار تاکید مراجع معظم تقلید، ائمه جمعه و جماعات کشور بر حل مشکلات و رسیدگی به شرایط نامناسب زندگی هموطنانمان در مناطق زلزله زده کرمانشاه به ویژه سرپل ذهاب شد.
مردم و مسئولین زلزله زدگان کرمانشاه را فراموش نکنند
مردم و مسئولین زلزله زدگان کرمانشاه را فراموش نکنند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حمید ملکی که به منظور سفر تبلیغی در دهه اول محرم به استان کرمانشاه سفر کرده بود، با حضور در شهرستان های مختلف این استان علاوه بر بازدید از مدارس علمیه و برگزاری جلسات با مدیران مدارس و معاونین تهذیب از نزدیک با طلاب این استان ملاقات و سوالات تربیتی، تهذیبی، اخلاقی و اعتقادی آنان را پاسخ گفت.

استاد حوزه علمیه قم پس از بازگشت از سفر تبلیغی خود در گفت وگو با اصحاب رسانه اظهارداشت: قبل از هر چیزی لازم می دانم این نکته را بازگو کنم که پس از گذشت یکسال از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و بی خانمان شدن جمعیت زیادی از هموطنانمان در شهرهای مختلف این استان، متاسفانه هنوز تعداد زیادی از این خانواده در شرایط بدی به سر می برند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه  به حضور خود در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در منطقه سرپل ذهاب اشاره کردو افزود: در طول این ده روز که توفیق حضور در استان کرمانشاه را داشته ام، به همراه  حجت الاسلام و المسلمین ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه،‌به مناطق زیادی از جمله سرپل ذهاب سفر کردیم و از نزدیک ضمن بازدید از حوزه علمیه ای که بر اثر زلزله تخریب شده بود با مردم زلزله زده سرپل ذهاب به عنوان نماینده ای از سوی حوزه علمیه دیدار و گفت وگویی داشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، ضمن اظهار تأسف از وضعیت موجود زلزله زدگان، تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تلاش های زیادی که صورت گرفته، هنوز هستند هموطنانی که از ابتدایی ترین امکانات زندگی – سرپناه – محروم هستند و در چادرها بدون در اختیار داشتن حمام و سرویس بهداشتی مناسب این روزها سرد منتهی به زمستان، سپری می کنند.

وی با اشاره به خواسته ها و ذغدغه های مردم محروم و مستضعف سرپل ذهاب، تاکید کرد: آنان معتقد بودند که هر کسی آمد فقط وعده وعید داد و رفت، ما از مراجع معظم تقلید به عنوان هدایت گران جامعه اسلامی می خواهیم همانند گذشته حامی و پشتیبان محرومان و مستضعفان جامعه باشند، احساس می کنیم مردم و مسئولین ما را فراموش کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در روز تاسوعای حسینی مردم این منطقه محروم و زلزله زده با بستن اکثر خیابان ها اقدام به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان کردند و با همه مشقات و سختی هایی که داشتند دست از تعظیم این شعائر دینی با همه توان خویش برنداشتند.

وی گفت: این مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه سر پل ذهاب که یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را برای هر رزمنده ای زنده می کند در ایام سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) در حرم حضرت احمد بن اسحاق (ع) صحنه های ارزشمندی را خلق کردند و واقعا نباید این عزیزان را فراموش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه دیدن برخی صحنه های زندگی مردم آنقدر اسفبار بود که دوست داشتم هر چه داشتم در آن لحظه به آنها می دادم تا کمی از فشار روحی ام کاسته شود، اظهارداشت: ضمن تقدیر از کمک های گذشته دولت و سازمان های خصوصی و مردم همیشه در صحنه باید بگویم هنوز هم، خانواده های بیشماری هستند که در چادر بدون برخورداری از حداقل امکانات بهداشتی زندگی می کنند و این زیبنده نظام و انقلاب ما نیست.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه ادامه داد: امروز خانواده های زیادی در این منطقه به دلیل شرایط بد زندگی دچار افسردگی شده اند و نیاز است دولت و ملت با یک نگاه ویژه و گفتن یک «یاحسین» دیگر، برای یاری رسانی و بهبود وضعیت هموطنانمان بکوشند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcir5aq.t1a3v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما