کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز دوره تخصصی یک ساله مهارت های بیان تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی

خبرگزاری حوزه نیوز , 2 مهر 1397 ساعت 23:30

سومین دوره تخصصی یک ساله مهارت های بیان تفسیر با هدف تربیت استاد متخصص تفسیر قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی آغاز به کرد.


به گزارش قم نیوز سومین دوره تخصصی یک ساله مهارت های بیان تفسیر از روز یکشنبه یکم مهر ماه با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه و حوزیان در دارالقرآن علامه طباطبایی آغاز به کرد.

بر اساس این گزارش: قالب های بیان تفسیر، لغزشگاه های ترجمه و تفسیر، روش های دسته بندی و بیان مفاهیم و موضوعات قرآنی، جریان شناسی شبهات قرآنی و روش های پاسخگویی به آن ها، قرآن و کودک، روش تدبر در قرآن، روش های برداشت از قرآن، سبک زندگی قرآنی ، جذاب سازی کلاس های بیان تفسیر و کارگاه عناوین درسهای این دوره یک ساله را تشکیل می دهند.

در مراسم افتتاحیه این دوره  حجت الاسلام چاوشی با تأکید بر جدیت بیشتر حوزویان در امر علوم قرآنی و تفسیر اظهار داشت:  طلاب افزون بر حضور در کلاس ها باید تلاش و کوشش کنند که اهداف تربیت مدرس تفسیر قرآن کریم محقق شود.

وی ادامه داد: در پایان دوره باید ۱۲۰ استاد و مربی تفسیر قرآن کریم با سطح بالا خروجی کار باشد، برای داشتن این خروجی عزیزان باید همت بیشتری به خرج دهند، در این دوره از اساتید متبحر و مبرز در علوم قرآنی و تفسیر قرآن استفاده می شود.

حجت الاسلام چاوشی با تقدیر از همکاری های دارالقرآن علامه طباطبایی برای برگزاری این دوره ها عنوان کرد: از همکاری های دارالقرآن علامه طباطبایی تشکر می کنیم که این فضای معنوی را در اختیار قرار دادند و هزینه های کلاس ها را متقبل شدند، سومین سالی است که با این عزیزان همکاری می کنیم و حمایت های دارالقرآن سبب شده کارها رونق بیشتر و بهتری پیدا کند.

مدیر ستاد تفسیر قرآن کریم استان قم  با اشاره به جزئیات نام نویسی و پذیرش این دوره مهارتی یک ساله خاطرنشان کرد: قریب به ۷۵۰ نفر از فضلایی که پایه دهم حوزه را گذرانده اند، در این دوره ثبت نام  کردند و ۶۰۰ نفر مصاحبه شدند  که از این تعداد۱۴۰ نفر پذیرش شدند که باید در کلاس ها حضور پیدا کنند.

در ادامه مرتضی نجفی قدسی با محکوم کردن جنایت تروریستی اهواز گفت: یزیدیان زمان دیروز جنایتی آفریدند و در سالروز شروع جنگ تحمیلی عده ای از هموطنان را در اهواز به خاک و خون کشیدند و این جنایتکاران همان کسانی بودند که در ابتدای جنگ تحمیلی به استقبال صدام یزید رفتند و در فکر جدایی خوزستان از پیکره ایران اسلامی بودند.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب درباره جنایت روز گذشته تروریست ها و حامیان آنها افزود: این جنایت ها نمی تواند ملت ایران را از ادامه راه شرافتمندانه و با عظمتی که در پیش گرفته باز دارد، این رفتارهای کور و منفعلانه نشان می دهد که دشمنان از ابهت نظام اسلامی بسیار عصبانی هستند وپیوسته در فکر توطئه های خبیثانه هستند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت های قرآنی و حوزوی در دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار داشت: شکرگزاریم که چراغ هدایت با برنامه های قرآنی و کلاس های تفسیر در بیت علامه طباطبایی روشن است.

وی ادامه داد: بخش هایی از تفسیر المیزان در این خانه نوشته شده و به همین جهت بیت علامه تبدیل دارالقرآن شده و به فعالیت های قرآنی می پردازد، روح بلند علامه طباطبایی در این مجموعه حاضر و ناظر است و امیدواریم با توجهات این عالم ربانی بتوانیم خدمتی به ساحت قرآن کریم داشته باشیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز داشت: طلاب باید با جدیت در مباحث علمی، بتوانند ظرفیت های لازم را پدید آورند تا در آینده رسالت های تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دهند، به موازاتی که دامنه فعالیت های اسلامی گسترش پیدا می کند نیاز به مبلغان خردمند، ورزیده و آشنا به علوم بیشتر می شود.

وی با تأکید بر پاسخگویی حوزویان به شبهات عنوان کرد: پاسخگویی به شبهات باید از مسائل مورد توجه حوزه باشد چرا که دشمن همیشه با القای شبهه درصدد از بین بردن ایمان جوانان است و باید آماده پاسخگویی به هجمه ها باشیم.

نجفی قدسی با تقدیر از فعالیت های ستاد تفسیر قرآن کریم خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پرچمدارگسترش تفسیر قرآن در این سال ها بودند، که الحمدلله زحمات ایشان به نتیجه رسیده و سالهاست این دوره های تفسیری برای طلاب برگزار می شود و افتخار داریم در سه سال گذشته با همکاری ستاد تفسیر قرآن، دوره های یکساله مهارتهای بیان تفسیر قرآن را برگزار کنیم.

 انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69483

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69483/آغاز-دوره-تخصصی-یک-ساله-مهارت-های-بیان-تفسیر-دارالقرآن-علامه-طباطبایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir