سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 69497
منبع : خبرگزاری ايرنا

تعداد بسکتبالیست های قم باید 3 برابر شود

قم نيوز : رئیس هیات بسکتبال قم، ورزشکاران فعال این رشته ورزشی را بسیار کمتر از نیاز قم دانست و گفت: برای ارتقای بسکتبال باید تعداد بسکتبالیست های قم بیش از 3 برابر وضعیت فعلی افزایش یابد.
تعداد بسکتبالیست های قم باید 3 برابر شود
تعداد بسکتبالیست های قم باید 3 برابر شود
به گزارش قم نیوز مرتضی سخایی روز سه شنبه گفت: درسال 1395، 600 ورزشکار دررشته ورزشی بسکتبال فعال بود که با توجه به نیاز استان، برنامه ریزی برای افزایش تعداد ورزشکاران فعال بسکتبال در رده های مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش آقایان و بانوان به 3 هزار تن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت های هیات بسکتبال قم موجب گرایش جوانان به این رشته ورزشی شده است ادامه داد: تعداد بسکتبالیست های قم در 2 سال گذشته با 50 درصد افزایش از 600 ورزشکار به 900 ورزشکار افزایش یافته که همچنان با هدف گذاری انجام شده فاصله داریم.

رئیس هیات بسکتبال قم تاکید کرد: برای فعال کردن لیگ های استانی، استعدادیابی و همچنین افزایش ظرفیت های بسکتبال قم نیاز به افزایش تعداد ورزشکاران فعال در تمام رده های مختلف سنی در این رشته هستیم.

سخایی، با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزشکاران در رشته بسکتبال را برگزاری کم مسابقات دانست و گفت: ورزشکاران برای اینکه در اوج آمادگی قرار گیرند و تجربه لازم را برای حضور در مسابقات مهم کشوری کسب کنند، باید سالانه حداقل در 40 مسابقه شرکت کرده و به میدان بروند که این آمار تا سال 95 به ویژه در رده سنی پایه بسیار ناچیز بود.

وی ادامه داد: با راه اندازی نخستین دوره لیگ های استانی در رده های مختلف در بخش بانوان و آقایان در سال 95، میانگین حضور بسکتبالیست های قم در مسابقات استانی و کشوری در طول سال به 18 مسابقه افزایش یافته است.

رئیس هیات بسکتبال قم، فعالیت در رده سنی پایه تا 18 سال را اولویت این هیات ورزشی دانست و تاکید کرد: تعداد تیم های حاضر در دومین دوره لیگ استانی بسکتبال در سال 96 نسبت به دوره نخست 30 درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: از جمله دستاوردهای مهم راه اندازی لیگ استانی، موفقیت بسکتبال قم در سطح ملی است به گونه ای که در بخش نونهالان و نوجوانان با موفقیت در لیگ دسته c هر دو تیم به لیگ دسته B ارتقا و تیم بسکتبال جوانان استان نیز در لیگ دسته B شانس صعود به لیگ دسته A را داشت که با کسب مقام چهارم این مسابقات موفق به صعود به لیگ بالاتر نشد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcefe8p.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما