کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار منطقه هشت قم:

22 درصد پسماند منطقه هشت از مبدا تفکیک می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 3 مهر 1397 ساعت 15:45

شهردار منطقه هشت قم گفت: به طور میانگین یک روز در میان 60 تن زباله در پردیسان جمع‌آوری می‌شود که حدود 22 درصد زباله نیز در مبدا تفکیک می‌شود.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل مستقیمی با اشاره به اجرای طرح جمع آوری یک روز در میان زباله در منطقه هشت، گفت: این طرح موجب می‌شود که در کنار فرهنگ‌سازی، هزینه‌ها مدیریت شهری کاهش یافته و اعتبارات به اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی اختصاص یابد.

شهردار منطقه هشت قم با تاکید بر فعالیت گسترده‌ای که در راستای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله و جمع‌آوری یک روز در میان پسماند در منطقه هشت صورت گرفته است، اظهار کرد: به همین خاطر شرایط خوبی از نظر تفکیک زباله از مبدا در منطقه برقرار شده که این شرایط نتیجه آموزش مردم و فرهنگ‌سازی است، این کار هم در کاهش هزینه‌ها موثر بوده و هم تولید زباله را کاهش داده است.

مستقیمی به میزان تولید و جمع‌آوری زباله در منطقه اشاره و تصریح کرد: به طور میانگین یک روز در میان 60 تن زباله در پردیسان جمع‌آوری می‌شود که حدود 22 درصد زباله نیز در مبدا تفکیک می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه هشت از نظر تفکیک زباله از مبدا یکی از بهترین مناطق شهر قم است، تصریح کرد: آمار 22 درصدی تفکیک از مبدا در قم رکورد بسیار خوبی بوده که بر همین مبنا در مناطق دیگر نیز اقدامات فرهنگ‌سازی و آموزشی در حال انجام است.

شهردار منطقه هشت قم به وضعیت تفکیک پسماند در منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط مطلوب منطقه از نظر تفکیک پسماند از مبدا و کسب رتبه نخست در بین مناطق هشتگانه، ساخت ساختمان مدیریت پسماند در منطقه در دستور کار است تا خدمات بهتری شهروندان این منطقه ارائه شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69505

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69505/22-درصد-پسماند-منطقه-هشت-مبدا-تفکیک-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir