سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 69521
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مطرح کرد

اعزام مبلغان خواهر به زیارت اربعین

قم نيوز : رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: حدود یک چهارم زائران اربعین بانوان هستند و به همین اعزام مبلغان خواهر در سال جاری در دستور کار است.
اعزام مبلغان خواهر به زیارت اربعین/ هدیه آستان قدس برای موکب های عراقی
اعزام مبلغان خواهر به زیارت اربعین/ هدیه آستان قدس برای موکب های عراقی
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام حمید احمدی ظهر امروز در نشست مسؤولان کمیته‌های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان‌های کشور در سالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به تاریخچه ستاد اربعین اظهار کرد: این ستاد در سال 94 در تشکیل شد و کمیته ای در ستاد به نام فرهنگی و آموزشی با راهبری بعثه مقام معظم رهبری به وجود آمد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 2.5 میلیون زائر از ایران به عراق رفتند که زیرساخت‌های لازم برای آن‌ها به وجود آمده است، در چند سال اخیر ایجاد زیرساخت‌ها در اولویت بود و جلوی ورود غیرقانونی زائران به عراق گرفته شد، میانگین زمان اقامت زائران ایرانی در ایام اربعین حدود 6 روز است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: اولویت ستاد کار فرهنگی و کیفی سازی است ، 18 دستگاه عضو کمیته فرهنگی و آموزشی هستند. قرآن و عترت، هم راستا سازی، تکریم میزبانی دولت و مردم عراق و اجرای برنامه‌های فرهنگی جزو اولویت‌های این کمیته است.

احمدی با اشاره به حضور اصحاب رسانه در اربعین اظهار کرد: گردهمایی فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه ویژه ایام اربعین در 18 مهرماه برگزار می‌شود، رهبر انقلاب فرمودند که جنبه مردمی برنامه اربعین حفظ شده ولی از تمام ظرفیت‌های کشور در این خصوص استفاده شود، در این راستا موکب محوری در اولویت ستاد اربعین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود سه هزار مبلغ توسط نهادهای مختلف همچون سازمان اوقاف به اربعین اعزام شدند. حدود یک چهارم زائران اربعین بانوان هستند و به همین اعزام مبلغان خواهر در سال جاری نیز در دستور کار است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: ایجاد تنش جزو برنامه‌های دشمن در موسم اربعین است و زائرین باید در این خصوص هوشیاری لازم را داشته باشند، دشمن تقابل بین ایران و عراق را دنبال می‌کند.

احمدی اعزام گروه‌های تعزیه و تئاتر را جزو برنامه‌های ستاد اربعین دانست و تصریح کرد: امسال در روز اربعین تئاترهایی در خصوص این مناسبت در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم اربعین حسینی دارای ظرفیت‌های بزرگی است که هنوز از این ظرفیت‌ها به اندازه کافی استفاده نشده است و باید این کار با کمک گرفتن از نخبگان صورت بگیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: تنها تعداد کمی از دستگاه‌ها در زمینه کار فرهنگی در اربعین حسینی به صورت کامل پای کار آمدند و بقیه دستگاه‌ها در این زمینه به صورت جدی وارد نشدند.

احمدی تقویت مرز مهران را اولویت ستاد ئاربعین دانست و تصریح کرد: در سال جاری پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین از مهران شده است.

وی ادامه داد: شعار الحسین یجمعنا شعار اربعین امسال است و زمینه را برای حضور مردم در اربعین فراهم خواهیم کرد، برگزاری همایش‌های محوری برای زائران اربعین در دستور کار است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: هدیه‌هایی توسط آستان قدس رضوی به موکب‌های عراقی اهدا خواهد شد، برنامه ای هم توسط جامعه ایمانی مشعر با حضور هزار نفر از موکب داران و فعالان مردمی اربعین در 13 و 14 مهرماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ستاد اربعین در سال جاری اعزام به صورت گروهی و نه کاروانی است کار در اصل باید توسط مردم صورت بگیرد و کار ستاد اربعین ساماندهی و نه اجرا است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccspqe.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما